Megújítja a népszerű, Mint elnevezésű prémium kabinját az amerikai Jetblue légitársaság, készülve a transzatlanti járataira. 

A légitársaság Airbus A321neo (LR) repülőgépeinek fedélzetén mutatkozik be az átalakított üzleti osztály, amely keskenytörzsű gépeken egyedülállónak számít.

Halszálka elrendezésben 24 darab, elhúzható ajtóval rendelkező, egyszemélyes “mini lakosztály” kap helyet a fedélzeten, amely a korábbi üzleti osztálynál nagyobb kényelmet és privát teret biztosít az utasoknak.

Az új fedélzeti elrendezést kifejezetten az idén induló, Londonba tervezett transzatlanti járatokhoz fejlesztette ki a Jetblue, de néhány New York és Los Angeles között közlekedő repülőgépen már hamarabb megismerkedhetnek vele a légitársaság utasai, 16 üléses konfigurációban.

A közlés szerint az ülések minden szegletét az ügyfelei elvárásaihoz alkalmazkodva alakította ki a Jetblue, azzal a céllal, hogy minden utasuk érezze otthon magát a levegőben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az ülésekbe 17 hüvelykes Thales AVANT képernyőket, csatlakozó aljzatok mellett a saját eszközök vezeték nélküli töltésére alkalmas áramforrásokat szereltek. A tárolóhelyek kialakításánál gondoltak a kézipoggyászok, laptopok, mobiltelefonok és cipők elhelyezésére is.

A repülőgépek első sorában lévő, a többinél még nagyobb területű “saját kabinokat” Mint Studionak nevezte el a Jetblue.

Ezeknél a légitársaság prémium utazási élményt, a legnagyobb személyes teret és a legnagyobb vízszintes ággyá alakítható ülést ígéri az amerikai légitársaságok között.

Ezeken az üléseken 22 hüvelykes képernyőkön élvezhetik a Thales AVANT fedélzeti szórakoztató rendszer tartalmait az utasok.

Kényelmüket még egy extra oldalsó asztalka is szolgálja, vagy utazómagasságon egy vendéget is ültethetnek maguk mellé az itt utazók.

Amint korábban megírtuk, a Jetblue 2021 nyarától tervezi a transzatlanti járatai elindítását két londoni reptérre. Várhatóan Gatwickre New Yorkból napi egyszer, Stanstedre pedig Bostonból naponta kétszer közlekednek majd a légitársaság mindössze 138 utas szállítására berendezett, megnövelt hatótávolságú A321LR repülőgépei.

A korábbi közlések szerint a cég nem adta fel azt a szándékát sem, hogy később a londoni fő reptérre, Heathrow-ra repüljön. Január végén a Flightglobal értesülése szerint a Jetblue panaszt tett az amerikai közlekedési minisztériumnál (DOT), mert a brit hatóságok a helyi légitársaságokat védve nem akarják számukra biztosítani az igényelt heathrow-i és gatwicki résidőket, annak ellenére, hogy ezek a slotok – jelenleg – kihasználatlanok.

A panasz szerint a résidőket birtokló légitársaságok jelentősen csökkentették a járatszámukat, a Virgin Atlantic és a Norwegian Air pedig ki is vonult Gatwickől, ennek ellenére az Egyesült Királyság hatóságai nem teszik lehetővé az új szereplők, például a Jetblue belépését a piacra.