Hosszútávú járatokat teljesíteni képes keskenytörzsű repülőgépeket vásárolna a Finnair, amelyekkel egyik legnagyobb piacukra, Kínába teljesítenének járatokat.
A ch-aviation szerint erről Pekka Vauramo vezérigazgató beszélt a South China Morning Postnak. Elmondása szerinte ezekkel a gépekkel a kisebb kínai városokat tudnák lefedni, amelyek beleesnek ezen gépek hatótávolságába.
A Finnair jelenleg 28 járatot üzemeltet hetente Kína hat városába (Peking, Sanghaj, Kanton, Nanking, Csunking, Hszienjang), illetve Hongkongba repül, a teljes ülőhely-kapacitás 7840 szék hetente. A pekingi, sanghaji és hongkongi járatok mindegyikét Airbus A350-esekkel teljesítik, a többi városba Airbus A330-300-assal repül a helsinki központú légitársaság.
Ez a teljes Európa és Kína közötti kapacitás 4,2 százaléka, az ötödik legnagyobb kapacitás Európában. A legtöbb ülőhelyet az Air Chaona, a China Eastern és a Lufthansa biztosítja.
Mivel Kína a Finnair fő piaca, a legnagyobb bővülést is ettől a piactól várja, ezért folyamatosan tanulmányozzák az újabb járatok nyitásának lehetőségét. A vezérigazgató elmondása szerint azonban nem csak Vantaa-ról, hanem Lappföldről is szeretnének járatokat nyitni Kínába, hogy kiszolgálják a turisztikai igényeket. A nyitás mellett szól az is, hogy a Finnair bár szeretné növelni járatszámát Pekingben és Shanghajban, a kapacitáshiány miatt nem tudja megszerezni a szükséges slotokat ezeken a repülőtéren.
A ch-aviation szerint az Airbus A321LR, illetve a Boeing 737 MAX 8-asok felelnének meg a legjobban a járatok üzemeltetésére. Tekintettel arra, hogy a Finnair mai flottájában csak Airbusok vannak, és a 757-esen kívül nem üzemeltettek más Boeing modelleket, az Airbus befutó helyen lehet az A321LR-rel.