Megegyezett az Airbus és az Emirates, hogy több új A380-ast később vesz át a légitársaság. Az okok között lehet az, hogy a dubaji cég mérsékeltebb bővülést tervez a jövőben, illetve hogy a pénzügyi eredménye is romlott. A gyártó szerint ez nem befolyásolja sem a tervezett éves átadásokat, sem a tervezett nyereségét.
Megfelezi az A380-as gyártási rátáját az Airbus
Emirates: 2021 körül jöhetnek a ‘kisebb’ szélestörzsűek
Egy évvel elhalasztja összesen tizenkét A380-asának átvételét az Emirates. Az aero.de cikke arról ír, hogy az Airbus megegyezett a dubaji légitársasággal, hogy hat óriásgépet a jövő év helyett csak 2018-ban, további hatot pedig 2018 helyett 2019-ben szállít le.
Az európai repülőgépgyártó közölte, hogy nem változtat a célján, amely szerint 2018-ban tizenkét A380-ast ad át ügyfeleinek, és hogy a költségcsökkentések miatt a 2017-es tervezett nyeresége sincs veszélyben.
Ahogy arról az AIRportal.hu is már beszámolt, az Emirates a napokban állítja forgalomba az első olyan A380-asát, amelyen már nem az eddigi EngineAlliance-hajtóművek, hanem a Rolls-Royce gyártmányai vannak.
Tim Clark vezérigazgató szerint műszaki problémák hátráltatták eddig az új A380-asaik átadását, a brit hajtóműgyártóval azonban sikerült megegyezni, és a sivatagi klímában gyorsabban elhasználódó alkatrészekre pénzügyi és technikai megoldást találtak.
Ami a késleltetett A380-as átvételeket illeti, az Emirates részéről az lehet az egyik ok, hogy mérsékeltebb bővülést tervez a jövőben, mint eddig, amint erről az AIRportal.hu is írt. A másik pedig az, hogy amint az atwonline.com emlékeztet rá, a légitársaság a mostani üzleti évének első felére a tavalyi azonos időszakhoz képest 75 százalékkal kisebb profitot jelentett.
Az aero.de cikke szerint azonban azt, hogy milyen fontos az Emirates-nek az óriásgép, jól jelzi: az idén novemberig az Airbus-gyárból átadott huszonegy darab A380-as közül tizenöt került a dubaji légitársasághoz, amely összesen több mint száznegyvenet vár még egyébként.
Az AIRportal.hu is írt azonban arról, hogy az európai vállalat visszavesz az óriásgépek gyártási üteméből, mert alig talál vevőket. Ugyanakkor Tom Enders Airbus-vezér optimistán látja az A380-as jövőjét, lát még neki feladatot, bár a jövőben az évi huszonöt helyett tíz-tizenkét darabot gyártanak csak. Ezzel kapcsolatban megjegyezte, hogy mivel a gyártási költségeket jelentősen tudták csökkenteni az utóbbi években, a kevesebb átadás nem jelent gondot.