November 28.-án jelentette be a Textron Aviation – a Cessna repülőgépgyár anyavállalata – hogy elindítja új „modell 408 SkyCourier” néven megnevezett projektjét a Fedex légitársaság megrendelésére.
A 408-as modell a tervek szerint kéthajtóműves, turbó-légcsavaros, vállszárnyas kialakítású lesz, és a Beechcraft 1900-nak, illetve a kiöregedő ATR 42-nek lehet vetélytársa a piacon.
A Cessna 408-as tervezett méretei:
Hosszúság: 16,71 méter
Magasság: 6,02 méter
Szárnyfesztáv: 21,95 méter
A Textron Aviation ezek mellett közöl néhány, várható adatot a gépről:
Maximális terhelés 2,7 tonna teheráru vagy 19 utas, 370 km/h-s maximális utazósebesség, mindez 900 tengeri mérföldes maximális hatótáv mellett.
A gép fedélzetét úgy tervezték, hogy három, szabványos LD3-as konténert legyen képes szállítani, ezek rakodására méretezték a kategóriájában különlegesen szélesnek számító cargó-ajtót is.
A Cessna tervei szerint az új típust a Pratt & Whitney Canada által gyártott PT6-65 gázturbinával szerelik majd fel és alapfelszereltségként a Garmin G1000 integrált fedélzeti műszereket is megkapja majd.
Az első példány szűzfelszállásának lehetséges időpontjaként Scott Ernest, a cég vezérigazgatója 2019 közepét jelölte meg.
Jelenleg a típusnak az egyetlen megrendelője a Fedex áruszállító cég, 50 gépre szóló fix szerződéssel, ami mellett opcionálisan lehívható kötéssel rendelkeznek ugyanennyi áruszállító konfigurációjú gépre. A társaság tervei szerint memphisi bázisán jelenleg szolgálatban álló Cessna 208 Caravan, illetve ATR 42 gépeit váltaná fel az új típussal.
A SkyCourier kereskedelmi forgalomban – először teheráru szállításban – 2020-ban jelenhet meg, ennél pontosabb céldátumot sem a gyártó, sem a megrendelő Fedex nem közölt.