Az American Airlines megállapodott az Airbusszal arról, hogy 2018 helyett csak 2020-tól kezdi el átvenni az A350-eseit, és két 787-est is majd’ egy évvel később kérnek csak. A társaság ismét a negyedéves üzleti jelentéssel egyidejűleg döntött a halasztásról, és újfent a tőkeberuházások (CAPEX) változásaival indokolták a lépést.

Fotó: Airbus Industries | © AIRportal.hu

Fotó: Airbus Industries

Az American Airlines már másodszor döntött úgy, hogy tovább késlelteti az Airbustól rendelt A350-esek átvételét. Tavaly a második negyedéves üzleti jelentésben rögzítették először, hogy 22 hónappal eltolják a US Airwaystől megörökölt 22 darabos flotta átvételének kezdő időpontját.

Most az első negyedéven üzleti jelentéssel egyidejűleg adott ki hasonló közleményt az American Airlines, amely szerint a társaság újfent úgy döntött, hogy tovább tolja az A350-esek forgalomba állítását. A jelenlegi tervek szerint 2018 helyett csak 2020-ban érkezik majd az első XWB, a lépésről már a toulouse-i gyártóval is megállapodtak.

A tavaly módosított menetrend szerint az American 2018 év végén kapta volna meg az első gépet, majd még abban az évben még egyet, majd utána évente ötöt. Ez most annyiban változott, hogy kettő érkezhet 2020-ban, majd utána évenként öt példány állhat forgalomba.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az American Airlines a Boeinggel is megállapodott egy csúsztatott átvételről, két 787-9-est közel egy évvel később állítanak csak forgalomba.

A lépéssel a társaság közlése szerint 2018-ban félmilliárd dollárt, 2019-ben és 2020-ban pedig 300 millió dollárral csökkenti a tőkeberuházásra fordított összeget.