A biztonságos és hatékony üzemelés biztosítása érdekében a Budapest Airport a nyári csúcsidőszak előtt karbantartási és fejlesztési munkákat végez a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér futópályáin. Az 1. futópályát március végétől, a 2. futópályát pedig május végén zárják le, a korábbi hosszabb pályazárakkal ellentétben most legfeljebb két-két hét időtartamra.

Forrás: Budapest Airport

A repülőtér üzemeltetőjének közleménye szerint a betonfelület karbantartása, a betonlapok közti dilatációk cseréje és egyéb karbantartási munkák miatt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1. futópályájának (13R/31L) lezárása március utolsó hetétől április első hetének végéig tart, és május végén lesz a másiké.

A futópályák lezárására a maximális repülésbiztonsági színvonal fenntartása miatt van szükség.

A hosszabbik, 2. futópályán az általános karbantartás mellett fejlesztési munkákat is végez az üzemeltető.

A 31R/31L (2-es) futópályán korszerűsítik a pályatengely menti fénytechnikai rendszert, amelynek köszönhetően csökkenhet a repülőtér energiafogyasztása.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A gurulóút és a futópálya csatlakozásának közelében kialakított, a repülőgépek felszállás előtti várakozására kijelölt pontot (várópont) a fejlesztés részeként közelebb hozzák a futópályához, így a pályára felállási (line-up) engedély megadását követően a korábbinál rövidebb utat kell megtenniük a gépeknek a felguruláshoz. Így, a hatékonyabb repülőtéri infrastruktúrának köszönhetően csökken az egyes járatok fordulóideje.

Forrás: Budapest Airport

A Budapest Airport a legmagasabb repülőtéri biztonsági színvonal fenntartása érdekében minden évben – szükség szerint akár gyakrabban is – korszerűsíti és karbantartja a futópályákat és gurulóutakat.

A tavalyi évben fejeződött be a legmodernebb műszeres leszállító rendszer telepítése, amely kedvezőtlen látási viszonyok mellett segíti a repülőgépek biztonságos fel-és leszállását. Az idei munkálatokat úgy időzítette a Budapest Airport, hogy mind az 1., mind a 2. futópályát még a nyári csúcsidőszak előtt újra átadhassák a forgalomnak.

A légikikötő egy futópályás üzem esetén is biztosítani tudja a repülőgépek indítását és fogadását, így a pályazár nem okoz fennakadást a forgalomban.