Lettország történetének legnagyobb, 200 millió euró értékű kötvénykibocsátását hajtotta végre az Air Baltic, a befolyt összeget a flottamodernizációs programba fektetik.

A légitársaság honlapján megjelent közlemény szerint 200 millió euró értékben bocsátottak ki kötvényeket, amelyet összekötöttek egy londoni, frankfurti, zürichi és genfi, befektetőknek szánt roadshow-val, amelyet a JP Morgan és a stockholmi Skandinaviska Enskilda Banken (SEB) pénzintézetekkel együtt tartottak, ezek kezelik az Air Baltic kötvényeit.

Az ötéves lejáratú, 6,75 százalékos kamatozású kötvények kibocsátása nem csak azért történelmi, mert Lettország magáncégei eddig soha nem léptek ekkorát, de azért is, mert a kelet-közép-európai régióban az Air Baltic lett az első légitársaság, amely így hozzáfér a tőkepiaci hitelekhez. A papírokat 25 ország több mint száz befektetője vásárolta meg.

Martin Gauss, a légitársaság vezérigazgatója a közleményben azt hangsúlyozta: az eurókötvények sikeres kibocsátása és értékesítése azt is jelenti, hogy a piaci befektetők megértették a cég stratégiáját is hisznek is benne. A cégvezető kiemelte, hogy folytatják a korábban megkezdett, Destination 2025 elnevezésű stratégiát, a kötvényekből befolyt pénzt a flotta modernizálására és a társaság likviditási helyzetének javítására használják.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A közlemény idézi a Roland Berger tanácsadó cég közelmúltban megjelent tanulmányát, amelyben arról írt, hogy az Air Baltic közvetve és közvetlenül a lettországi GDP 2,5 százalékához járult hozzá 2018-ban, és összesen csaknem 30 ezer munkahelyet támogatott üzemelésével.

Az Air Baltic az Airbus A220-as egyik legnagyobb vevője, a korábban a Malévet is igazgató Martin Gauss vezette légitársaság összesen 50-et kért az A220-300-asból, ebből eddig 19-et vett át.