Az Airbus kísérlete szerint egy kizárólag fenntartható repülőgép-üzemanyagot (SAF) használó A350-900-as jelentősen kevesebb koromrészecskét bocsátott ki, a kondenzcsíkot alkotó jégrészecskék száma pedig még nagyobb mértékben csökkent.
Az európai repülőgépgyártó az alternatív üzemanyagok éghajlatra gyakorolt hatásának vizsgálatát célzó, ECLIF3 tanulmányában egy Rolls-Royce Trent XWB-84-es hajtóművekkel felszerelt Airbus A350-900-as repülés közbeni kibocsátását tesztelte.
A szélestörzsű utasszállító egyik prototípusát egy szenzorokkal felszerelt Dassault Falcon 20-as követte a Földközi-tenger felett, Korzikától és Szardíniától nyugatra, és a kondenzcsíkokat hagyományos és fenntartható üzemanyagokkal felváltva vizsgálták.
Kizárólag fenntartható repülőgép-üzemanyag használata esetén a koromrészecskék kibocsátása 35 százalékkal csökkent, a jégrészecskék száma pedig még nagyobb mértékben, 56 százalékkal mérséklődött az elégetett üzemanyag tömegére vetítve, a hagyományos Jet A-1 kerozin használatához viszonyítva.
A tanulmány megállapította, hogy a kísérletnél használt, a Neste által biztosított, hidrogénnel feldolgozott észterekből és zsírsavakból előállított HEFA-SPK szintetikus kerozin alacsonyabb kéntartalmának tudhatók be a kedvezőbb értékek.
A kondenzcsíkok akkor alakulhatnak ki, amikor a vízgőz bizonyos hőmérsékleti és páratartalmi körülmények között lecsapódik a hajtóművek kibocsátásából származó koromrészecskékre, és megfagy. A kondenzcsíkok képződését és azok éghajlati hatásait a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) is vizsgálja, erről részletesen itt írtunk.