Kevesebb ukrán gyártású alkatrész lesz az orosz Tupoljev Tu-204-es keskenytörzsű utasszállítókban, és a Iljushin Il-76-os közepes teherszállító repülőgépekben, mert a hidraulika rendszer gyártását átveszik az oroszok.

A Rostec állami vállalatcsoport alá tartozó Technodinamika Holding nemrég megkezdte a GP-26 hidraulika rendszerekhez az átfogó alkatrészgyártást. Olyan részegységeket is gyártásba vettek, melyeket a gyártó, illetve a javító -és karbantartó üzemek eddig ukrán forrásból szereztek be.

Mostantól tehát csökkent az ukránok szerepe a két típus gyártásában és alkatrész támogatásában, ez egy újabb lépés abba az irányba, hogy Oroszország önállóan képes legyen azokat karbantartani és gyártani.

A GP-26-os rendszer alkatrészei mellett a Techodinamika megduplázta a Szuhoj Szu-33-as harci gépekbe épített GP-25-os rendszerek komponenseinek gyártási mennyiségét, és megkezdte a nullszériás alkatrészek gyártását a Tupoljev Tu-22M3-ban alkalmazott GP-22-es rendszerhez.

A Techodinamika Holding az orosz importcsere program keretében 52 különböző, eddig külföldről érkező részegységet vett gyártásba, célja, hogy Oroszország teljes mértékben autonóm módon legyen képes repülőgépei karbantartására.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Az orosz légierő egyik Il-76-osa Budapesten (Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu)