Az eredetileg tervezett összeg töredékét adná csak az új olasz kormányzat az elindítandó új nemzeti légitársaságnak, amely április helyett csak júliusban indulna el.
A friss értesüléseket összegyűjtve a Reuters azt írta, a nemrég hivatalba lépett Mario Draghi olasz miniszterelnök a szaktárcák vezetőivel való konzultálás után azt mondta, gyors megoldást akar az átalakítandó Alitalia helyzetére, de nem minden áron.
A La Repubblica napilap értesülései szerint ez azt jelenti, hogy kezdetben 45 repülőgépből álló flottával, 4500 dolgozóval működik majd az új cég (Italia Trasporto Aereo – ITA), de csak 1 milliárd eurós állami támogatást kapnának. Korábban Giuseppe Conte kormánya 3 milliárdot szánt a létrejövő vállalatnak.
Eddig arról cikkeztek a lapok, hogy az új társaság április elején indulna, most az Il Sole 24 Ore szerint ezt június elsejére tolták.
Szintén a La Repubblica számolt be arról, hogy az ITA megörökli az előd Alitalia vagyonelemeit és a dolgozókat, de ez a megoldás nem tetszik a versenyhatósági feladatokat is ellátó Európai Bizottságnak.
Az uniós testület ugyanis elvárná, hogy nyílt pályázaton keressenek vevőt az Alitalia vagyonelemeire, e nélkül nem adják a hozzájárulásukat az állami támogatáshoz, így viszont az ITA sem tudja elkezdeni a járatok teljesítését. Szintén az unió miatt kellett másik nevet is találni, amit elvárnak a támogatás jóváhagyásáért cserébe.
A hírügynökségnek az Alitalia nem kommentálta a lapok értesüléseit.
Mint arról korábban beszámoltunk, az Alitalia utóda elsősorban az európai hálózatra támaszkodna, majd fokozatosan növelné a hosszútávú járatok és az elérhető célállomások számát. A tervek szerint minden nem gyűjtő-elosztó központot érintő járatot beszüntetnek, és az interkontinentális járatokra elsősorban csak az európai hálózatból hordanának rá.