Az Air France-KLM-csoport digitális formában elérhetővé tette a 2020-as fenntarthatósági jelentését, amelyben a környezetvédelmi céljainak eléréséhez szükséges stratégiai lépéseket és az eddigi eredményeket foglalja össze.
Az elmúlt évben a légközlekedés történelmének legnagyobb krízisével kellett szembenéznie az iparág minden szereplőjének, a gazdasági nehézségek ellenére az Air France-KLM-csoport nagy figyelmet fordított arra, hogy a karbonlábnyoma csökkentésével kapcsolatos vállalásait véghez vigye – közölte lapunkkal a légitársaság.
A csoport célja, hogy 2030-ra a 2005-ös szint felére csökkentse az egy utaskilométerre vetített szén-dioxid-kibocsátását, a földi üzemelése pedig teljesen karbonmentessé váljon.
Ennek elérése érdekében rövid-, közép- és hosszútávú stratégia is készült, ennek egyik fő eszköze az üzemanyag-fogyasztás csökkentése, amelynek érdekében a társaság folytatja a flotta megújítását, hogy újabb, hatékonyabb repülőgépeket tudjon üzembe állítani. Az új generációs repülőgépek az elődjeikhez képest mintegy 20 százalékkal kevesebb fogyasztás mellett üzemeltethetők.
A fogyasztás csökkentése mellett a zajkibocsátás mérséklése is fontos a csoport számára, az új repülőgépekkel ez is előtérbe kerül, hiszen az Airbus A350-es és a Boeing 787 Dreamliner az elődeinél 40 százalékkal kevesebb zajt bocsát ki.
Az emisszió csökkentésének másik fontos eszköze a fenntartható forrásból származó üzemenyag (SAF – Sustainable Aviation Fuel), amelynek használata teljes életciklusra számítva 80 százalékkal kevesebb károsanyag-kibocsátással jár.
Mind az Air France, mind a KLM nagy tételben vásárol fenntartható kerozint, a KLM évente 75 ezer tonna ilyen üzemanyag gyártására és felhasználására írt alá szándéknyilatkozatot.
Emellett a légitársaság a pilóták számára a környezetvédelmet is szem előtt tartó eljárásokat dolgoz ki.
Az Air France-KLM arra is figyelmet fordít, hogy elektromos meghajtásúra cserélje a földi kiszolgáló eszközöket, vagy fenntartható üzemanyaggal tankolja a belső égésű motorral rendelkezőket.
A környezetvédelmi projektek között a hulladékkezelésnek is fontos szerepe van, ezért az Air France-KLM azt a célt tűzte ki, hogy 2030-ra a 2011-es szint felére csökkenti az újra nem hasznosítható hulladék mennyiségét.
Magazinok már csak online formában érhetők el, bizonyos termékeket (kávétejszínt, vagy párnát) csak kérésre adnak a légiutas-kísérők, ételből is kevesebbet visznek a fedélzetre, a legtöbb egyszer használatos műanyagot száműzték a kabinból, hogy ezzel is csökkentsék a szemét mennyiségét.
Az Air France 2025-ig az egyszer használatos műanyagok 80 százalékát fenntarthatóbb alternatívával helyettesíti. Eddig a francia társaság 210 millió darab egyszer használatos termék használatát „spórolta meg”.
A karbonlábnyom csökkentésében az utasok is részt vállalhatnak, az Air France-KLM minden ügyfele számára elérhetővé tette a kompenzáció lehetőségét.
Ennek lényege, hogy néhány euróval az utasok fenntarthatóságot szolgáló programokat támogathatnak. Az Air France Trip and Tree faültetési akciójában 2020 végéig 38 ezren vettek részt, a befolyó összegből 200 ezer fát ültették el. A KLM 2008 óta tartó CO2Zero kezdeményezésének segítségével eddig több mint ezer hektár esőerdő újratelepítése valósult meg.
A csoport emellett a nem hagyományos technológiák és megoldások kutatását is támogatja, ezért csatlakozott a Delfti Műszaki Egyetem projektjéhez a KLM. A felek egy csupaszárny koncepciót alkottak meg, amely a mai gépekhez képest radikális megoldásokat tartalmaz. Ezek segítségével 20 százalékkal képes csökkenteni a fogyasztást és az emissziót. A prototípus makett első repülését tavaly sikeresen végre is hajtották.
A cég a társadalmi felelősségvállalást szolgáló programjában ismét megerősítette elköteleződését az egyenlőség mellett, minden taglégitársaság gyakorlatban is lépéseket tesz a sokszínűség és a befogadás érdekében, hogy mindenki számára egyenlő feltételeket biztosítson.
Benjamin Smith, az Air France-KLM vezérigazgatója kiemelte, hogy a légiközlekedési iparágnak a jövőben is fontos feladata lesz a fenntarthatósági célok elérésével kapcsolatban. „Minden bizodalmam megvan abban, hogy meg tudunk felelni a kihívásoknak. Az Air France-KLM-csoport 78 ezer munkavállalója teljes mértékben elkötelezett az iránt, hogy felelős európai légitársaság legyünk, amely a változások élére áll. A légitársaságoknak, repülőgépgyártóknak, repülőtereknek, utasoknak, partnereknek együtt kell dolgozniuk, hogy Földünk védelme érdekében megteremtsük a holnap légiközlekedését, amely fenntartó, felelősebb, mint ma és továbbra is összeköti az embereket a világban” – tette hozzá a vezérigazgató.