Pár hónappal később, de az Airbus továbbra is tervezi, hogy elkezdi növelni a keskenytörzsű típusainak gyártási ütemét. A negyedéves pénzügyi jelentés szerint megállt a pénzkiáramlás a cégtől, bár így is jelentős veszteség keletkezik.
Mint arról korábban beszámoltunk, az európai gyártó jövő nyártól a mostani 40-ről 47-re emelné az egy hónapban elkészülő keskenytörzsű gépek számát, ha az utasforgalom elkezd visszaállni.
Guillaume Faury, az Airbus vezérigazgatója a cég negyedéves pénzügyi eredményének közlésekor megerősítette a 20 százalékos bővítést, ugyanakkor pár hónappal későbbre, jövő őszre tette a folyamat elindulását.
A Reuters jelentése szerint Faury azt mondta, az A320-as család gépei kulcsszerepet játszanak majd az iparág fellendülésében, ugyanakkor a szélestörzsűek kibocsátási rátája hosszú ideig alacsony lesz.
A beszállítók egyébként kétkedve fogadták a bejelentést a hírügynökség információi szerint.
Az Airbus a negyedéves eredményközlésében azt írta, megállt a pénzkiáramlás a cégtől, mivel a vállalat átalakítása és a szakszervezetekkel való egyezkedés is jó ütemben halad, emellett az átadások is folyamatosak, így van bevétel.
Az év eddigi részében az Airbus 300 kereskedelmi gép gyártására szerződött, a rendelésállomány 7441 példányból áll. Összesen 341 gépet adtak át üzemeltetésre, a legyártott, de át nem vett gépek számát tíz példánnyal 135-re csökkentették.
Az év eddigi részében az Airbus 30,1 milliárd euró bevételből gazdálkodhatott, ez 35 százalékkal alacsonyabb, mint egy évvel korábban, a kiigazított üzemi eredmény 125 millió euró, az adózott eredmény 2,6 milliárd euró veszteséget mutatott.
A cég eredményközlése szerint a koronavírus-járvány miatti extra kiadás meghaladta az 1 milliárd eurót, az A380-as gyártásának korai befejezése pedig közel 400 millió euró plusz költséget jelentett.
Előrejelzésében az Airbus azzal számol, hogy a világ gazdasága, a légiközlekedési iparág helyzete nem lesz rosszabb, mint most, és folytatódhat a repülőgépek átadása.