A brazil fapados légitársaság lezárta szerkezetátalakítási programját, útvonalhálózata és flottája bővítésébe kezd, sőt Embraer E2 regionális repülőgépek forgalomba állítását is mérlegeli.
A Gol Linhas Aéreas bejelentette, hogy lezárta a világjárvány okozta veszteségek és a repülőgépek késedelmes átadásai miatt felgyűlt súlyos adósságainak rendezését célzó, 2024-ben az Egyesült Államok csődbíróságánál indított Chapter 11 szerinti csődvédelem alatt megkezdett szerkezetátalakítási eljárást.
A cég az eljárás alatt racionalizálta flottáját, optimalizálta költségeit, újratervezte hálózatát, javította az üzemelés és az adminisztratív területek hatékonyságát.
A légitársaság 1,9 milliárd USA-dollár finanszírozás bevonása és az adósságai rendezése után jelenleg 900 millió dollár készpénzzel rendelkezik, és az útvonalhálózata bővítésébe kezd azzal a céllal, hogy 2026-ra visszanyerje a pandémiát megelőző méretét.

Ennek érdekében bővíti a jelenleg mintegy 140 gépből álló flottáját is, az idei évben öt új Boeing 737 MAX átvétele várható közlésük szerint. A légitársaság emellett mérlegeli, hogy az eddig kizárólag az amerikai gyártó keskenytörzsű típusára épülő flottát kisebb befogadóképességű regionális gépekkel egészítse ki.
A vizsgált, brazil gyártmányú Embraer E2 típus a kisebb keresletű útvonalakon tenné lehetővé a hatékonyabb, nyereséges üzemelést, így jelenleg kiszolgálatlan piacokra is kiterjeszthető lenne az útvonalhálózat.
A közelmúltban szintén csődvédelembe vonult riválissal, az Azullal folytatódnak a tárgyalások a lehetséges fúzióról. Az egyeztetéseket a Gol és az Abra Group irányítja, amely a kolumbiai Avianca többségi részvényese is.
Több nagy régiós légitársasággal ellentétben (pl. LATAM, Avianca, Aeromexico) a brazil fapadosnak a koronavírus-járvány idején sikerült elkerülnie a csődvédelemhez vezető helyzetet, ám eközben jelentős, 4 milliárd dollárt elérő adósságállományt halmozott fel.