A nagy latin-amerikai légitársaságok közül harmadikként kilépett a csődvédelmi eljárásból a chilei székhelyű LATAM Airlines Group, miután lezárult a több mint két évig tartó reorganizációja.
A légitársasági csoport közleménye szerint 2,2 milliárd USA-dollárnyi likviditással zárta le a szerkezetátalakítási programot, adósságait pedig 35 százalékkal, 3,6 milliárd dollárral csökkentette.
Mivel az Egyesült Államokban történt a Chapter 11 szerinti eljárás, júniusban hagyta jóvá egy illetékes ottani bíróság LATAM szerkezetátalakítási tervét, amelyet a legnagyobb hitelezők mellett a fő részvényesek, a Delta Air Lines, a Qatar Airways és a Grupo Cueto is támogatásukról biztosítottak.
A kolumbiai Avianca és az Aeromexico után a LATAM a nagy latin-amerikai légitársaságok közül utolsóként tudott kilépni a világjárvány alatt, 2020-ban önkéntesen elindított Chapter 11 szerinti eljárásból.
A cég közlése szerint a LATAM Dél-Amerika legkiterjedtebb hálózatát üzemelteti, októberben 22 ország 144 célállomására repült, az ülőhely-kilométerben mért kapacitása pedig az év végéig pedig meghaladja a járvány előttinek a 85 százalékát.
A csoport a közelmúltban szoros együttműködésre lépett a Deltával, amely több mint 300 célállomás elérését teszi lehetővé az USA és Kanada, valamint több dél-amerikai ország, például Brazília, Chile, Kolumbia, Paraguay, Peru és Uruguay között.
A LATAM a közelmúltban 87 darab Airbus A320neo repülőgépre kötött szerződést, amelyeket 2029-ig vesz át az európai gyártótól.
A légitársaság közleménye kiemeli, hogy a LATAM Cargo áruszállító leányvállalat a 2019-es 11-ről 2024-re 20 Boeing 767-300F repülőgépre bővíti áruszállító flottáját, a következő öt évben a teherszállítási kapacitás közel 40 százalékkal meghaladja a válság előtti szintet.