A mexikói nemzeti légitársaság kilépett a 2020 nyara óta tartó Chapter 11 csődvédelmi eljárás alól, a következő öt évben 5 milliárd USA-dollár értékű forrásból fejleszti flottáját és működésének hatékonyságát.
A légitársaság március 17-én jelentette be, hogy kilépett az USA törvényei szerinti, Chapter 11 csődvédelmi eljárásból. Amint a Reuters híre felidézi, a mintegy másfél évig tartó folyamat alatt a vállalatnak át kellett szerveznie a működését, pénzügyeit, meg kellett állapodnia a hitelezőkkel, valamint új források bevonásával növelnie kellett a likviditását.
Az Aeromexico tervei szerint az idén 22 új repülőgépet vesz át, ezzel flottája 147 példányra nő, a korszerű repülőgépek arányának növekedésétől az üzemanyagköltségek terén vár jelentős megtakarítást a cég.
A légitársaság egyéb technológiai fejlesztésekkel szándékozik leszorítani az egységköltségeit, hogy javítsa versenyképességét nemzetközi útvonalakon a rivális légitársaságokkal, valamint a helyi fapadosokkal, a Volarisszal és a Viva Aerobusszal szemben.
Mexikó nemzeti légitársasága 2020 júliusában a nagy dél-amerikai légitársaságok közül harmadikként kezdeményezte a csődvédelem alatt történő átszervezését a világjárvány alatti leállás következtében előállt likviditási problémák miatt.
Előzőleg a kolumbiai Avianca és a chilei LATAM Airlines is hasonló lépésre kényszerült, előbbinek 2021 decemberében sikerült stabilizálnia a működését, utóbbi bár már benyújtotta átszervezési tervét, azt még nem fogadták el, így továbbra is csődvédelem alatt működik, és jelentős anyagi segítségre szorul.
Az Aeromexico korábban közleményben jelentette be, hogy április 1-től újraindítja járatait Londonba, ahová Boeing 787 Dreamlinerei hetente öt alkalommal repülnek. A légitársaság Mexikóvárosból négy európai útvonalon kínál közvetlen járatokat, London mellett Amszterdamba, Párizsba és Madridba. A spanyol fővárosból emellett Guadalajara és Monterrey is elérhető.