Kilépett a Chapter 11 csődvédelmi eljárásból a Philippine Airlines (PAL), miután a négy hónapos folyamat során sikerült átstrukturálni a légitársaság működését és adósságait, valamint friss tőke is érkezett a céghez.

A Philippine Airlines december 31-én jelentette be, hogy kilépett a szeptember elején a cég saját kezdeményezésére indított Chapter 11 csődeljárási folyamatból, amely alatt folyamatosan fenntartotta nemzetközi és belföldi járatait. A mintegy négy hónap alatt a vállalatot pénzügyi téren átstrukturálták, cég működése hatékonyabb lett, és újjászervezték a flottát is, a cég jövőbeli növekedési lehetőségeit szem előtt tartva.

Az amerikai csődbíróság által december közepén jóváhagyott átszervezési terv szerint a légitársaság megállapodott hitelezőivel és beszállítóival az adósságállományának több mint 2 milliárd dolláros csökkentéséről, sikerült az üzemeléshez feltétlenül szükséges kedvezőbb megállapodásokat kötni. A cég fő részvényese 505 millió dollár értékben biztosít likviditást hosszútávú befektetés és adósságfinanszírozás formájában, emellett lehetőség van további 150 millió dollár bevonására is új befektetők bevonásával.

Az átszervezés tervét a szavazásra jogosult felek száz százaléka jóváhagyta, köztük a repülőgép-bérbeadók és lízingcégek, repülőgépgyártók és karbantartást nyújtó cégek, valamint az egyéb hitelezők is.

Fotó: AIRportal.hu

A Fülöp-szigetek egyetlen hagyományos légitársaságaként a Philippine Airlines a következő időszakban kiterjedt belföldi hálózata, a tágabb ázsiai régióba és a tengerentúlra közlekedő járatai megerősítésén dolgozik majd, az utazási korlátozások és határzárak feloldásával párhuzamosan újraindítja járatait Kínába, Ausztráliába és Izraelbe is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaság erősíteni kívánja a meglévő és jövőbeli kódmegosztásos együttműködéseit, hogy ennek köszönhetően jobb csatlakozásokat tudjon kínálni utasainak, emellett az újonnan alapított légiáru-szállítási üzletágának kiterjesztésén is dolgozik.

Az idei évben a Philippine Airlines új termékeket vezet be, valamint az utasélmény javítását és a digitális átállást célzó fejlesztéseket tervez. A cég közlése szerint az utasoknak járó visszatérítések 99 százalékát már rendezték, és mostantól visszatérnek ezek normál rend szerinti kezeléséhez.