Kínai befektetőt talált az új generációs, a Concorde utódjának szánt szuperszonikus utasszállítót fejlesztő amerikai Boom Technology.

Forrás: Boom

Ezúttal egy utazásszervező cég, a Skyscanner repülőjegykereső alkalmazást is fejlesztő Ctrip szállna be a még csak tervezőasztalon létező szuperszonikus utasszállító fejlesztésébe, annak reményében, hogy a típus rendszeres járatokat repülhet majd Kínába is.

A kínai utazásszervező emellett a legfiatalabb, alig tizenkilenc éves vállalat, amely beszállt az amerikai cég nagy volumenű projektjébe, az brit Virgin-csoport és Japán nemzeti légitársasága, a Japan Airlines után.

A Ctrip azt szeretné, ha az Amerikai Egyesült Államok és Kína között indulnának majd szuperszonikus repülőjáratok olyan nagy forgalmú útvonalakon, mint a San Francisco vagy Los Angeles és Sanghaj közötti viszonylat – írja a Routes Online.

Ezeket az utakat ugyanis egy normál utasszállító repülőgép nagyjából tizenegy-tizenkét óra alatt teszi meg, ami igencsak hosszú és megterhelő az utasok számára, de a Boommal a repülési idő mintegy hat órára csökkenthető.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Qatar Airways az érdeklődők között

Forrás: Boom

Mint arról beszámoltunk, a Qatar Airways vezérigazgatója, Akbar Al Baker az cég első Airbus A350-1000-esének átadásán újságírói kérdésre elmondta, cége érdeklődik a szuperszonikus utazás újjá élesztését célzó projektek iránt, ugyanakkor addig nem fektet be a projektbe, amíg nem tisztázódnak annak hajtóművével kapcsolatos kérdések.

Al Baker ugyanakkor hozzátette, ha valamelyik hajtóműgyártó kötelezettséget vállal a Boom hajtóművének kifejlesztésére, akkor a Qatar Airways kis mennyiségben ugyan, de rendelne a típusból, és akár indító légitársaság is lenne.

A jelenlegi helyzet alapján azonban nem valószínű, hogy a 2020-as évek közepére tervezett forgalomba állítás megvalósulhat, mert bár az 1:3-as kicsinyítésű ‘Baby Boom’-nak keresztelt technológia-demonstrátor már több mint ezer szélcsatorna teszten van túl, egyelőre egyetlen potenciálisan megfelelő hajtómű sincsen, amely elég csendes és alacsony fogyasztású lenne a típus számára.

Egy új szuperszonikus sebességre tervezett erőforrás kifejlesztése pedig dollármilliárdokat is felemészthet, amelyet egyik hajtóműgyártó sem fog vállalni egy olyan gép miatt amely kis darabszámban készül majd, és piaci sikeressége is kétes.

Forrás Boom