Kivonta flottájából a Boeing 717-es típust a spanyol Volotea diszkont légitársaság.
A gép utolsó európai üzemeltetője, amelynek flottájában 2012-től összesen tizenkilenc példány repült, 2021. január 11-én teljesítette utolsó kereskedelmi járatait a típussal.
A Volotea még 2015-ben jelentette be, hogy a 717-eseket fokozatosan nagyobb kapacitású Airbus A319-esekre cseréli, az első példányok 2016 elején érkeztek meg a flottába.
A légitársaság korábbi közlése szerint bár az utasok kedvelték a kis Boeing-típust, a piacon nem állt rendelkezésre megfelelő mennyiségű kibérelhető példány, így ambiciózus növekedésüket nem tudták rá alapozni.

A kivonást követően az utolsó kilenc példányt egy amerikai reptérre repüli át a légitársaság, ahol vélhetően szétbontják őket.
A típust az amerikai McDonnell Douglas fejlesztette ki a 90-es években MD-95-ös néven, a DC-9-es és MD-80-as család utódjaként. Az első példány 1998. szeptember 2-án teljesítette szűzrepülését.
A gyártó 1997-ben összeolvadt a Boeinggel, így örökölte meg utóbbi a típust, és nevezte át Boeing 717-esre. Gyártása nyolc éven keresztül, 2006-ig zajlott, ezalatt mindössze 156 példány készült.
