Egyszerre mindkét CFM LEAP-1B hajtómű működésképtelenné válhat a Boeing 737 MAX-okon, mert nem megfelelő az elektromos rendszereik védelme, ezért a hatóság újabb vizsgálatok elrendelését helyezte kilátásba a típusnál.
Az USA Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA) a február 25-én, egyelőre még csak javaslat formájában kiadott anyaga szerint megtiltaná a repülést a 737 MAX gépekkel, amíg az üzemeltetők végre nem hajtják a gyártó vonatkozó utasításában részletezett ellenőrzéseket, és probléma esetén az előírt javításokat. (A típus a repülésirányító szoftver hibája miatt kereskedelmi forgalomban egyébként sem repülhet 2019. márciusa óta.)
A Flightglobal cikke szerint a Boeing még 2019 decemberében adott ki karbantartási utasítást a problémával kapcsolatban, amely a vizsgálatok és a javítás menetét részletezi. A bulletin hatálya azonban csak a 737 MAX-ok egy részére terjed ki, és azoknál sem azonnal, hanem fél éven belül írja elő a gyártó a vizsgálatokat.
Az FAA viszont minden 737 MAX 8 és MAX 9 típusú repülőgépen kötelezővé tenné a vizsgálat végrehajtását a következő felszállásuk előtt.
Az FAA azzal indokolja az intézkedés sürgősségét, hogy a hajtóműgondolákban az elektromos kábeleket és vezérlőrendszereket a villámlás vagy nagy intenzitású elektromágneses sugárzás hatásaival szemben védő részegységeknél minőségi problémák lehetnek.
Ennek következményeként potenciálisan ugyanazon kiváltó ok (pl. egy villámcsapás) miatt mindkét hajtómű egyszerre leállhat a gépeken repülés közben.
A gyártó azt közölte, hogy egyeztetnek az üzemeltetőkkel a munkálatok végrehajtásáról a típus forgalomba történő visszatérését megelőzően. Ez az üzemeltetőkre nem ró plusz költségeket, mert a Boeingnek kell fedeznie a javítás díját a nyújtott garancia keretein belül.
A probléma teljesen független a 737 MAX repülésirányító szoftverének hibája miatt csaknem egy éve elrendelt globális repülési tilalomtól, és a korábbi generációs 737 NG- sorozatot nem érinti.