A Korean Air egyik Airbus A220-asának pilótái a puszani felszállás után közel fél órával jelentettek kényszerhelyzetet a bal oldali hajtómű meghibásodása miatt, amelyen a leszállás után készült fotók alapján súlyos sérülések keletkeztek.

A KE753-as számú járat Nagojába tartott, amikor a Pratt & Whitney PW1500G típusú hajtómű sérülése bekövetkezett.

A személyzet a visszafordulás mellett döntött, a járat az indulás után 1 órával sikeresen leszállt. A 64 utas és a személyzet sérülések nélkül hagyta el a repülőgépet.

A FlightGlobal információi szerint a légitársaság, az Airbus és a Pratt & Whitney szoros együttműködésben vizsgálja a sérült repülőgépet, de a meghibásodás pontos okáról egyelőre nem adtak bővebb felvilágosítást.

A médiában megjelent képeken az alacsony nyomású turbina (LPT) súlyos károsodása látható. Egyelőre az sem derült ki, hogy a hiba egyedi, vagy az A220-asoknál folytatódik az új generációs Pratt-hajtóművek kálváriája.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.