A holland királyi légitársaság a környezeti hatások csökkentése érdekében eddig nem alkalmazott módszereket vet be egyik karbantartó hangárjának felújítása során, az épületből teljesen száműzik a fosszilis energiaforrásokat.

A KLM 10-es hangárját a cég közleménye szerint még a 60-as években építették a Schiphol repülőtéren, így a 14 500 m2-es épület már nem felel meg a mai követelményeknek. A felújítás után a hangár legnagyobb része nyitott lesz, két irodarészleggel egészül ki, így teljes területe 27 ezer m2-re bővül.

Az energetikai megoldásai közül kiemelkedik, hogy sem a fűtéshez, sem egyéb tevékenységhez nem használnak majd fosszilis energiaforrást.

A fűtést és hűtést hőszivattyúkkal oldják meg, amely egy 100 méter mélyen tárolt hideg- és melegvizes tartályt használ. Az elektromos áram biztosításáról napelemek is gondoskodnak. Ezzel a megoldással mintegy 80 százalékkal csökkenthető az épület karbonlábnyoma.

Forrás: KLM

A KLM első “gázmentes” hangárját története során először együtt használja majd az Air France-KLM diszkont légitársaságával, a Transaviával, mindkét légitársaság műszaki központot alakít ki az épületben, ahol az újonnan érkező Airbus repülőgépek karbantartását végzik majd.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Sylca Vellinga, a KLM épületüzemeltetésért felelős alelnöke szerint az átalakítás fontos mérföldkövet jelent a légitársaság életében. „Ez a felújítás jól példázza elköteleződésünket az innováció és a hatékonyságnövelés mellett. Szó szerinti és átvitt értelemben is lefektettük az alapjait az energiahatékony karbantartásnak. A flottamegújítás nem ér véget az új repülőgépek beszerzésével, a hangárok felújítása és a szakembereink továbbképzése a következő lépés” – tette hozzá.

A hangárt várhatóan 2026-ban adják át.