Szükség esetén a kormány napokon belül leállíthatja a Magyarország és Kína közt légi járatokat. Eközben egyre több ország indít rendkívüli járatokat, hogy kimenekítsék a bent rekedt állampolgáraikat, és tovább bővült a kínai járataikat felfüggesztő légitársaságok köre is.

Az Egészségügyi Világszervezet csütörtök este bejelentette, hogy nemzetközi közegészségügyi vészhelyzetté nyilvánította a tüdőgyulladás-járványt.

Az ENSZ egészségügyi szervezete ugyanakkor nem ajánlja kereskedelmi és utazási korlátozások bevezetését.

A Magyarország és Kína közti járatok esetleges felfüggesztéséről Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető miniszter beszélt a csütörtöki Kormányinfón kérdésre válaszolva. Jelezte még, hogy a repülőtereken és az érzékeny belépési pontokon további technikai eszközök felszerelése várható, hogy kiszűrjék az országba lázasan érkezőket.

Budapestre öt kínai reptérről, hetente 11 menetrend szerinti közvetlen utasszállító járaton összesen több mint 3000 széket kínálnak (beutazó irányban) a magyar fővárosba a légitársaságok.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Amint korábban megírtuk, az Air China hetente háromszor érkezik Ferihegyre Pekingből minszki közbenső leszállással. A Shanghai Airlines Sanghajból a hét három napján közvetlenül, valamint heti kétszer Hszian és heti egyszer Csengtu érintésével repül Budapestre. A Hainan Airlines pedig heti két járattal Csungkingot köti össze Feriheggyel.

Fotó: AIRportal.hu

A KLM mai hatállyal felfüggesztette közvetlen járatait Csengtuba és Hancsouba, a Sanghajba induló heti járatainak számát pedig 11-ről 7-re csökkenti. A légitársaság január 31-től felfüggeszti a Hsziamenbe induló közvetlen járatait, ám Pekingbe továbbra is heti 7 járat közlekedik majd.

Az Air France minden kínai járatát törli, majd péntektől speciális járatokat indít Sanghajba és Pekingbe önkéntes személyzet tagjai segítségével, hogy az utasok és az alkalmazottak biztonságosan visszatérhessenek.

A francia-holland légitársaság mellett a SAS Scandinavian Airlines is arról döntött csütörtökön, hogy minden kínai járatát felfüggeszti.

A SAS első Airbus A350-ese Koppenhágában. Fotó: SAS

Eddig világszinten 16 légitársaság jelentette be, hogy szünetelteti a Kínába, vagy Kína egyes városaiba közlekedő járatait. A Getaway összesítése szerint az európai hálózatosokon kívül egyebek közt a Jetstar, az Asiana, az Air India, a Lion Air és az Indigo is bejelentett már valamilyen mértékű korlátozást.

Az államok is egyre több különjáratot igyekeznek a fertőzés kiinduló pontjába, Vuhanba indítani. Csütörtökön Franciaország egy Airbus A340-est, illetve a Hi Fly-tól bérelt Airbus A380-ast is befogott erre a feladatra. Új-Zéland és Ausztrália is erre készül az Air New Zealand és a Qantas segítségével.

Fotó: AIRportal.hu

A koronavírus okozta utazási tilalom a turizmus számára azért is jár nagyon súlyos következményekkel, mert Kína a világ legnagyobb küldőpiaca, 150 millió kínai utazott tavaly külföldre. A legnagyobb vesztesek a távol-keleti országok, közülük is Thaiföld és Japán lehetnek, ahol több millió kínai fordul meg. A Skift szerint Thaiföld 1,6 milliárd, Japán 26 milliárd USA-dollárnak megfelelő összeget veszíthet a turisták elmaradása miatt.