Az USA légitársaságainak egyesülete szerint a fuvarozók mindent megtettek azért, hogy a gazdálkodásuk stabil maradjon, kérték az utasokat, hogy inkább kupont igényeljenek a törölt járatokért, de így is jelentős összeget fordítottak a jegyárak visszatérítésére.
Az Airlines for America (A4A) annak kapcsán hozta nyilvánosságra az adatokat, hogy a légitársaságokat egyre több támadás éri amiatt, hogy nem, vagy nehezen fizetik vissza a le nem utazott jegyek árát.
A Reuters jelentése szerint a vitába már a politika is beszállt, Massachusetts és Connecticut demokrata szenátora is arra szólította fel a légicégeket, hogy a kuponok helyett törekedjenek a visszatérítésre.
Nicholas Calio, az A4A vezetője az üggyel kapcsolatban hangsúlyozta, a légitársaságok nem rosszindulatból kérték az utasokat arra, hogy fogadják el a vouchert, hanem azért, mert így csökkent a csőd esélye.
Az adatok szerint 11 légitársaság 12,8 milliárd dollárt térített vissza az utasoknak, ez az összesített tavalyi árbevétel 20 százaléka, ezen felül a kibocsátott kuponok értéke is több milliárd dollár értékű.
Ezek beváltása a mostani havi jegyárbevétel 10-15 százalékát teszi ki, és a következő hónapokban a kuponos utasok számának emelkedésére számítanak, ahogy a járvány visszaszorul és újranyitnak a közösségi helyek.
Az Airlines 4 America úgy számol, hogy a tavalyi, több milliárd dolláros veszteséget hozó év után idén a nagy amerikai társaságok készpénz szempontjából pozitív évet zárhatnak.