Csaknem hatvan százalékkal csökkent a Boeing által legyártott és üzemeltetésre átadott gépek száma az elmúlt évben, az amerikai társaság rendelésállománya több mint ezer példánnyal csökkent.

A Boeing a honlapján tette közzé 2020-as értékesítési és gépátadási statisztikáját, amely nem mutat sokkal szebb képet, mint novemberben, amikor a legutóbb írtunk a két gyártó adatairól.

A chicagói székhelyű társaság az elmúlt évben 157 repülőgépet adott át üzemeltetésre, ebben a katonai célú gépek is benne vannak. Ezek nélkül, csak kereskedelmi gépből 135 példány került az üzemeltetőkhöz, ebből 43 áruszállító volt.

Forrás: Boeing

Decemberben a Boeing is némileg belehúzott, mert elindulhattak a 737 MAX átadásai, gyorsan át is vett az American Airlines 10-et, a United pedig 8-at, összesen egyébként 27 darab új generációs keskenytörzsű repült bázisára ekkor.

Tavalyelőtt a Boeing még 380 repülőgépet adott át üzemeltetésre. Ez 58 százalékos csökkenés, és a táblázat szerint 43 éve, 1977-ben volt ennyire alacsony a teljesítmény.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A társaság rendelésállománya az év végén 4223 darab volt, ez 1183-mal alacsonyabb, mint egy évvel korábban. Gépekre bontva: 3321 darab 737-es, 8 Jumbo jet, 65 darab 767-es, 350 triplahetes és 469 Dreamliner vár még gyártásra.

A megrendelések számát tekintve a Boeing negatív rekordot állított fel, lemondások nélkül számolva is csupán 184 repülőgépet adott el a vállalat.

Viszont a 737 MAX-ekre és 787 Dreamlinerekre vonatkozó megrendeléseket sorban törölték a cégek. A lemondásokkal (655 darab) és könyveléstechnikai módosításokkal (555 darab) számolt, azaz nettó értékesítés mínusz 1026 darab volt az év végén.

Fotó: AIRportal.hu

Ez azt jelenti, hogy egyetlen év alatt 1210 repülőgép vételét mondták vissza a Boeing ügyfelei.

A decemberi eladási eredmények közé került be egyébként a Ryanair 75 darabos 737 MAX-rendelése, illetve egy ismeretlen kilétű vásárló kért 8 példányt a típusból.

Mint arról korábban beszámoltunk, a Boeing versenytársa, az Airbus 2020-ban megőrizte vezető szerepét a repülőgépgyártók között. Az európai társaság 566 repülőgépet adott át üzemeltetésre, 34 százalékkal kevesebbet, mint 2019-ben. Az elmúlt évben az Airbus lemondásokkal együtt 268 gépet értékesített, ami szintén jelentősen több a Boeing eladási teljesítményénél.