A veszteséggel küzdő norvég diszkontvállalat, a Norwegian teljes megvételéről valószínűleg nem tett le az IAG-holding: a mások mellett a Britisht és az Iberiát tulajdonló vállalat sajtóhírek szerint a Ryanairrel közösen indulna neki a légitársaság megszerzésének.

Miután 4,6 százalékos részesedést vásárolt a tőzsdén a Norwegianben az IAG-holding és további lépéseket is kilátásba helyezett, a norvég diszkont visszautasította a felvásárlási ötletet, mondván, a brit holding alulértékeli a céget.

Az amúgy tetemes veszteséggel küzdő légitársaság megszerzéséről norvég sajtóhírek szerint azonban nem tett le a többek közt a British Airwayst és az Iberiát is tulajdonló holding – írja az aero.de portál.

E szerint az IAG a Ryanairrel közösen szerezné meg a Norwegiant, amelynek interkontinentális járathálózata a holding hosszútávú diszkontjáratokat üzemeltető LEVEL-jéhez kerülne, az európai üzem pedig az ír fapadoshoz.

A norvég légitársaság legutóbb azzal szerepelt a hírekben, hogy a pénzügyi helyzete miatt mintegy száznegyven megrendelt repülőgépét készül átadni lízingcégeknek, részben visszabérelni, illetve feltételezések szerint más légitársaságokhoz kihelyezni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A jelentős személyiségek portréiról híres norvég diszkont megszerzéséről valószínűleg nem tett le az IAG-holding (Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu)

Korábban a Ryanair-vezér Michael O’Leary azt nyilatkozta, hogy csődbe fog menni a Norwegian, de Willie Walsh IAG-vezérigazgató is közölte a minap egy kérdésre válaszolva, hogy a norvég cég stratégiája „nem életképes”.

Bár elemzők szerint a Norwegian az idén mintegy 67 millió euró veszteséget jelent, jövőre már nyereséges lehet, ha nem emelkedik az üzemanyagok ára.

A norvég légitársaság vezetője, Björn Kjos korábban ellenséges lépésnek minősítette az IAG-holding felvásárlási ötletét, de nemrég azt mondta, hogy „megfelelő árért minden megvehető”.

Viszont Björn Kjos az aero.de másik cikke szerint a minap hangsúlyozta: szerinte az IAG azért indított most felvásárlást, mert ki akarja használni az, hogy az első negyedév gyenge időszak a légitársaságok pénzügyeiben, illetve azt, hogy a Norwegian épp „kiesett a ritmusból” a rövid távon veszteséges a flotta- és útvonalhálózat bővítés, valamint más beruházások miatt.