Közzétette pénzügyi adatait az indiai Jet Airways, az adatokat látva nem csoda, hogy késleltették a publikálást.
Augusztus elején röppent fel a hír, hogy a Jet Airways-nél akkora baj van, hogy beavatkozás nélkül 60 napig tud üzemelni a légitársaság. Ennek okaként az emelkedő kerozinárakat, illetve az egyre erősödő indiai versenyt jelölték meg.
A társaság most közzétett, június 30-ával zárult első pénzügyi negyedévre vonatkozó jelentése szerint 864 millió dollár bevételre tettek szert, alig 2 százalékkal többre, mint egy évvel korábban.
A kiadások azonban főleg a kerozin árának drágulása miatt 25 százalékkal 1 milliárd dollárra rúgtak, csak a kerozinköltség 27 százalékot nőtt és 332 millió dollárt tett ki, de a második legnagyobb tételnek számító bérköltség is 12 százalékkal emelkedtek.
A Jet Airways adózott eredménye az első negyedévben 188 millió dollár veszteséget mutatott, miközben egy évvel ezelőtt még szolid, 7,5 millió dolláros nyereséget tudtak elkönyvelni. Az előző negyedév is katasztrofálisra sikerült, akkor 148 millió dollár veszteséget repkedett össze India egyik legnagyobb légitársasága.
Mindez azt is jelenti, hogy a világ egyik legnagyobb légiközlekedési piacán a két hagyományos légitársaság az eddigi üzemmenetben nem képes felvenni a versenyt az egyre nagyobb szeletet kiszakító fapadosokkal, így a Vistarával és az IndiGóval szemben. Az Air Indiát még eladni sem tudták, most az adófizetők pénzén próbálják meg életben tartani addig, amíg a kormány nem találja ki, hogy mit akar kezdeni vele.
A Jet Airwaysnél már megkezdték az átalakításokat, korábbi hírek szerint befektetőikkel is tárgyalnak arról, hogy a részletfizetéseket elhalasztják. A Boeinggel már megállapodtak arról, hogy visszakapják az új gépekért kifizetett előleget visszakapják, a bankokkal pedig a hitelszerződéseket szeretnék újratárgyalni.