A Wizz Air, Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársasága a Budapest Airporttal és Budapest 2024-es olimpiai és paralimpiai pályázatával közösen különleges, Budapest olimpiai és paralimpiai pályázatát népszerűsítő festéssel ellátott repülőgépet mutatott be.
Mint Budapest 2024-es olimpiai és paralimpiai pályázatának együttműködő partnere, a Wizz Air egy-egy Budapesten állomásoztatott Airbus A321-es és Airbus A320-as típusú repülőgépét különleges, Budapest 2024 látványelemeket tartalmazó festéssel látta el.
A látványelemekben a magyar fővárost átszelő Duna folyó, illetve a Gellért-hegy tetején álló Szabadság-szobor is megjelenik.
A Budapest 2024 dizájn festésű A321-es repülőgép 2016. november 24-én csatlakozik a Wizz Air flottájához, az A320-as pedig 2016. december 1-től teljesít majd kereskedelmi repüléseket. A különleges festés mindkét légijármű esetében az olimpiai és paralimpiai pályázat teljes időszakában, vagyis 2017. augusztus 31-ig megmarad.
A mai napon Budapesten megtartott sajtótájékoztatón Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója elmondta: „Magyarországi gyökerekkel rendelkező légitársaságként büszkék vagyunk arra, hogy nemzetközi szinten tovább építhetjük és népszerűsíthetjük Budapestet, mint márkát. 2004-es első felszállásunk óta magyarországi járathálózatunkkal csaknem 18,5 millió utas bizalmát és hűségét sikerült elnyernünk. Idén új utasforgalmi rekordot állítunk fel, és több Magyarországra érkező, illetve innen induló utast szállítunk, mint bármely más légitársaság valaha. Különleges, Budapest 2024 dizájn festésű repülőgépeink nemzetközi szinten is széleskörű érdeklődésre tarthatnak számot, és – miközben tovább növeljük kapacitásainkat és fejlesztjük magyarországi járathálózatunkat – még több embert ösztönöznek arra, hogy ellátogassanak Budapestre.”
„Budapest történelmi jelentőségű olimpiai pályázatának szponzoraként nagy örömmel üdvözöljük a Wizz Air Budapest 2024 dizájn festésű A321-es gépét repülőterünkön, ahol nap mint nap a világ különböző tájairól származó emberek ezrei fognak elámulni rajta,” mondta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzátette: „A Wizz Airrel és a több mint tízezer fős repülőtéri munkavállalói közösséggel együtt minden tőlünk telhetőt megteszünk a 2024-es Olimpiai és Paralimpiai Játékok budapesti megrendezésére benyújtott pályázat sikere érdekében. A legnagyobb hozzájárulásunk e nemes cél eléréséhez az 50 milliárd forint (170 millió euró) értékű BUD 2020 repülőtér-fejlesztési programunk, illetve az olyan egyedi és sikeres kezdeményezések a sport terén, mint amilyen például a Runway Run futóverseny.”
„Sportolói karrierem során számos nagy nemzetközi versenyen vettem részt,” nyilatkozta Szász Emese, a 2016-os Riói Olimpia női párbajtőr versenyének bajnoka. „Ez alapján úgy vélem, igazán különleges lenne, ha az Olimpiai Játékokat Budapesten rendezhetnénk meg. Az utazás az olimpiai falu és a versenyhelyszínek között általában hosszú időt vesz igénybe. Ezzel szemben Budapesten a sportolóknak átlagosan 12 percet kellene utazniuk a különböző helyszínek között. Így sokkal több idő maradna minden másra, például edzésre, felkészülésre, pihenésre. A szurkolók számára pedig fantasztikus élmény lenne egy budapesti Olimpia, mert a versenyek mellett megismerhetnék fővárosunk gyönyörű épületeit és a magyar konyhát, elmerülhetnének a Játékok fesztiválszerű hangulatában – melyről Magyarország méltán híres – és megtapasztalhatnák a magyar sportrajongók páratlan lelkesedését.”
„Budapest minden szempontból a reneszánszát éli, folyamatosan megújul, s egy valóban felemelkedőben lévő város. A 2024-es játékok 25 évvel gyorsítaná fel Budapest és Magyarország gazdasági felzárkózását, az elkészült gazdasági elemzések szerint pedig a 2017 és 2024 közötti időszakban a teljes költségvetés fél százalékát kellene évente a rendezésre fordítani, miközben ennek a háromszorosa térülne meg 15 év alatt” mondta Fürjes Balázs, a budapesti olimpiai és paralimpiai pályázat vezetője. „Az olimpia megrendezése 100 ezer munkahelyet teremtene, 50 évre rendbe tenné a főváros közlekedését, visszahelyezné Budapestet a világtérképre, s segítene hazahozni azokat a magyar fiatalokat, akik most külföldön vállalnak munkát. A rendezéshez 2024-ig csak azokat a fejlesztéseket kellene végrehajtani, amelyeket a játékoktól függetlenül, alapesetben is el kellene végezni, ugyanakkor az olimpia megrendezése garanciát jelentene arra, hogy ezek a fejlesztések valóban el is készülnek. A magyar nagyvállalatok, mint amilyen a Wizz Air is, egymás után állnak a 2024-es budapesti pályázat mögé, ez számunkra sokat mond és sokat is jelent. A mostani együttműködés nyomán például világszerte négymillió emberhez jut majd el az üzenet, hogy Budapest versenyben van a rendezésért” – mondta Fürjes Balázs.
Magyarország hazai légitársaságaként a Wizz Air folyamatosan bővíti magyarországi tevékenységét. Jelenleg két bázist üzemeltet itt, Budapesten és Debrecenben, összesen 11 repülőgéppel, és a közelmúltban jelentette be, hogy 2017 áprilisától újabb légijárművet telepít Budapestre, ezáltal összesen több mint 1000 embert foglalkoztatva hajózó személyzet, légiutas-kísérő, irodai és támogató munkakörökben.
A 2016. október 31-et megelőző egyéves időszakban a Wizz Air 3,4 millió utast szállított alacsony árazású budapesti útvonalain, ezáltal közvetve több mint 2300 munkahelyet támogatott a magyar gazdaságban. A légitársaság a közelmúltban jelentette be, hogy 2017-ben négy új útvonalat indít, olyan vonzó célállomásokra, mint Faro, Hannover, Bergen és Lamezia Terme. Emellett a Wizz Air a sport és az aktív életmód elkötelezett támogatója; az idei Wizz Air Budapest Félmaraton több mint 13 500 futót vonzott a magyar fővárosba a világ minden tájáról.