Újabb, elsősorban hazai termékeket kínáló üzletet nyit a Heinemann Duty Free a budapesti repülőtér 2A Terminálján. A schengeni járatokhoz tartó utasok közvetlenül a beszállítás előtt még betérhetnek a boltba, hogy garantáltan magyar és jó minőségű ajándékot vásároljanak a szeretteiknek.
Igazi színfolt lesz a repülőterek meglehetősen uniformizált világában az új, 140 négyzetméter alapterületű bolt a 2A Terminálon. A megszokott nemzetközi édesség- és italmárkák mellett igazi magyaros hangulat fogadja az ide betérőket, hamisítatlan magyar árukínálattal. Az utasok amúgy is gyakran keresik a helyi termékeket, így ennek az igénynek a kielégítésére „hangszerelte” az új üzletet a Heinemann Duty Free. Igaz, a repülőtéren a „nagy” duty free-ben és más üzletekben is megkaphatók a magyar termékek, ennek az üzletnek azonban még a kialakítása, az arculata is azt sugallja, hogy itt helyi, azaz hamisítatlan magyar termékek kaphatók. A karácsonyi-újévi roham után, januárban a szándékosan szabadon hagyott falfelületeket kalocsai pingáló asszonyok díszítik fel – természetesen kalocsai motívumokkal.
„A népművészek révén nemcsak egyéni és egyben magyaros külsőt kap az üzlet, hanem egyúttal megkülönböztetjük magunkat a repülőtéri üzletek világában. Ráadásul az utasokat is elszórakoztatjuk, amíg élőben figyelhetik a kalocsai asszonyok munkáját” – nyilatkozta Fritz Janach, a Heinemann Duty Free budapesti ügyvezető igazgatója. Hozzátette: „Eddigi tapasztalataink szerint két hungaricum igazi slágertermék az utasok körében: a Zwack likőrválasztéka (főleg az Unicum) és a Pick szalámi. Emellett természetesen kínálunk kalocsai és szegedi fűszerpaprikát, jóféle pálinkát, magyar porcelántárgyakat és a méltán közkedvelt Szamos marcipánt is.”
A Heinemann üzletet – utalva Magyarország különlegesen változatos természeti kincseire és gazdag vadvilágára – faágakból készített, egyedi tervezésű lámpák és virágokkal kifestett, agancsos szarvasbikafejek is díszítik.
„Igazán eredeti megoldást választott a Heinemann Duty Free az üzlet kialakításánál, biztos vagyok benne, hogy mostantól sok utas tér majd be ide vásárolni” – foglalta össze első benyomásait Alan Bork, a Budapest Airport fogyasztói üzletágának igazgatója. Hangsúlyozta: „Egyre jobban uniformizálódó világunkban az utasok különösen nagyra értékelik a helyi, más országokkal össze nem téveszthető áruk kínálatát. Külön szerencse, hogy Magyarország olyan különleges minőségű termékekkel tudja meglepni a külföldi utasokat, mint a tokaji aszú vagy a híres libamáj, ami ráadásul nagyszerűen illik Tokaj-Hegyalja desszertboraihoz.”
Fotók: Tóth Máté / AIRportal.hu