Leállítja a Dash 8-Q400 típus gyártását a De Havilland Canada, egyelőre nem tudni, hogy a döntés a program végét jelenti-e.
Húsz darab alá csökkent a Dash 8-Q400-as típus rendelésállománya, részben a világjárvány miatt, ezért a kanadai Longview Aviation Capital-hoz tartozó De Havilland Canada idén leállítja a típus gyártását.
A vállalat szóvivőjének nyilatkozata szerint nem akarnak úgynevezett „white tail” példányokat legyártani, azaz olyan repülőgépeket, amelyre nincs vevő már az összeszerelés megkezdésekor.
Így az a döntés született, hogy a gyártósort leállítják, miután a jelenleg 19 darabos rendelésállomány kifut.
Ebből 17 példányt az idei évben kell átadni leendő üzemeltetőiknek, illetve még két gépre meg nem nevezett vásárlók rendelkeznek megrendeléssel.

Az amerikai Leeham News információi szerint a cég arról értesítette a részegységek beszállítóit, hogy állítsák le az alkatrész-szállításokat.
A gyártó arról még nem adott tájékoztatást, hogy a döntés a program végleges lezárását jelenti, vagy később újraindítják a gyártást.
A De Havilland 2018-ban vette át a Q400-as programját a Bombardier-től, és 2023-ig rendelkezik bérleti szerződéssel arra a Torontóhoz közeli, Downsview-ban lévő telephelyre, ahol a gyártósorok vannak. Amennyiben később folytatódik a program, vélhetően az összeszerelő üzemet áttelepítik Calgary-ba.
A Q400-as típus közvetlen versenytársa a 70-100 utas szállítására képes turbólégcsavaros regionális repülőgépek piacán az európai ATR, amely 286 példányra rendelkezik fix szerződéssel, de tavaly ők is jelentősen visszafogták a gyártást. Nemrégiben bejelentkezett erre a piaci szegmensre a brazil Embraer, de mint megírtuk, a projekt egyelőre a tervezési szakaszban van, és egy tőkeerős partnerre lenne szükség a megvalósuláshoz.