Tíz százalékos létszámleépítést tervez a Boeing, a legtöbben a kereskedelmi géptípusokat gyártó részlegről távozhatnak. Az Airbus elvetette korábbi terveit, amelyek egy új, toulouse-i A321neo-gyártósorra vonatkoztak.
Az amerikai repülőgépgyártó tervezett lépéséről a Wall Street Journal számolt be, de részletek egyelőre nem ismertek. A Boeingnek több üzletága is van, a kereskedelmi gépek mellett hadipari termékekkel, illetve űrkutatással foglalkozó részlege szintén van, és egyre fontosabbá vált az elmúlt időszakban a szolgáltatási piac is.
Úgy tudni, hogy a kereskedelmi gépekkel foglalkozó ágazatban várható a legnagyobb elbocsátás.
David Calhoun, a cég vezetője korábban azt mondta, első körben önkéntes alapon küldték el fizetés nélküli szabadságra a dolgozókat, de a koronavírus-járvány hosszabb távú hatásaira is figyelmeztetett. A cég a napokban szüntette be teljesen a gyártást, mivel a rentoni, everetti és charlestoni üzemeiben is felfüggesztette a munkát.
A két nagy közül a másik, az európai Airbus még a világjárvány előtt azt tervezte, hogy Toulouse-ban, az A380-as gyártósor helyén új összeszerelő részt létesítene, mivel az A321neókra hatalmas volt a kereslet.
A Reuters most arról számolt be, hogy a vállalat egyelőre letett erről a tervéről, és ezt az Airbus egyik szóvivője is megerősítette. Az A380-as sor leállítása a tervek szerint halad, de a helyén egyelőre nem kezdik el az új, gyártáshoz szükséges szerszámokat és gépeket felszerelni.
Guillaume Faury, az Airbus vezérigazgatója a héten jelentette be, hogy harmadával csökkentik az A320-as, A330-as és A350-es típuscsaládok gyártási rátáját, és arról is döntöttek, hogy a cég készpénztartalékainak megőrzése érdekében felfüggesztik a beruházásokat.
A lépéssel nem értettek egyet a szakszervezetek, mivel ők az A380-as csarnokban dolgozók állását féltik.