Szerdán reggel megérkezett Londonba a British Airways első hosszított törzsű Dreamlinere, amelyet egyenesen a Boeing repülőgépgyárból repültek haza a heathrow-i bázisra. A brit nemzeti légitársaság flottájában ezzel immáron kétféle típusváltozatban is rendelkezésre áll a 787-es. A nagyobbik, 787-9-es október 25-én áll menetrendbe, úti célja az indiai Delhi lesz.
A brit légitársaság nyolc meglévő 787-8-asa mellé szeptember 30-án, a reggeli órákban megérkezett az első 787-9-es (G-ZBKA), az alaptípusnál 6 méterrel hosszabb törzsű Dreamliner. A 787-9-es nemcsak méreteiben, hanem teljesítményében is újat hoz a British Airways flottájába, egyfelől a nagyobb, 14 ezer kilométeres hatótávval, másfelől pedig First Class szolgáltatásával, amely a 787-8-asok fedélzetén nem szerepel a kínálatban.
A 787-9-esek beszerzése a British Airways folyamatban lévő flottamodernizációs programjának egyik legmeghatározóbb eleme, amelyet a megrendelt gépek száma is jól tükröz tekintve, hogy összesen 22 darab ilyen, hosszított törzsű Dreamliner áll megrendelés alatt, természetesen mindegyikhez Rolls-Royce Trent erőforrást választva. A vállalatnak jelenleg egyik másik, már kinézett és vásárlási szerződésben rögzített új generációs típusból sincs ekkora rendelése.
A 787-9-es legfontosabb nóvuma a vadonatúj első osztályú kabin, amely nyolc utasnak biztosít férőhelyet igazán pazar körülmények között. Ugyanakkor figyelmet érdemel, hogy ez a típus az első a flotta első osztállyal felszerelt gépei között, amely nem tizennégy, hanem csak nyolc hellyel várja exkluzív közönségét. A típus összesen 216 utast tud a fedélzetére venni, 127 WorldTraveller, 39 WorldTraveller Plus, 42 Club World és 8 a már említett First osztályra jegyet váltót. Ez egyébként mindössze két férőhellyel marad el a 787-8-asok maximális férőhely kapacitásától.
A British Airways menetrendszerű forgalomba október 25-én készül bevezetni a 787-9-est, amelynek első útvonala a London és Delhi közötti lesz, majd november 5-től az Egyesült Arab Emírségek és Omán fővárosa is felkerül a nagyobbik Dreamliner térképére. Decembertől pedig már Kuala Lumpurba is rendszeresen repül a típus, amelynek előkelőségét nemcsak a választott úti célok, hanem az a tény is jelentősen emeli, hogy a British Airways az első európai légitársaság, amely Dreamlinerre First class kabint telepített.
A háromtagú Dreamliner típuscsaládból a British Airwaysnek a leendő leghosszabb törzsű variánsra, a 787-10-esre is van rendelése. A légitársaság abból szerényebb mértékben, mindössze egy tucatnyit rendelt magának, rögtön a legelsők között. Amikor ugyanis a Boeing a két évvel ezelőtti párizsi légi szalonon meghirdette a 10-es Dreamliner programját a British az indító ügyfelek között sorakozott fel, büszkén lobogtatva a vállalat zászlaját a másik két légitársasági vevő, az amerikai United Airlines és a Singapore Airlines mellett.