A Boeing pénteken végrehajtotta a módosított akkumulátor rendszerrel felszerelt 787-es, a típus tanúsításához szükséges utolsó tesztrepülését. A repülést a 86-os gyártási sorozatszámú, jelenleg még Boeing tulajdonában lévő, de a LOT lengyel légitársaság számára épült repülőgéppel végezték. A pénteki tesztrepülés volt az FAA (Szövetségi Légügyi Hatóság) által előírt utolsó mérföldkő az új akkumulátor rendszer tesztelési és tanúsítási folyamatában.
ANA: Szimulátoron gyakorolnak a Dreamliner pilóták
A repülőgép fedélzetén 11 főnyi személyzet tartózkodott, beleértve az FAA jelen lévő 2 képviselőjét is. A gép 1 óra 49 percnyi repülés után sikeresen landolt Paine Field-en.
A személyzet jelentése alapján a repülőgép az elvártak szerint teljesített és az egész repülés eseménytelenül lezajlott. A repülés célja az volt, hogy bebizonyítsák, hogy az új akkurendszer tökéletesen üzemel normál és attól eltérő körülmények között is.
A gyár ezt követően összegyűjti és kielemzi a teszt repülés során rögzített adatokat és elkészíti az FAA-nek beadandó dokumentációkat, melyeket az elkövetkezendő pár napban juttatnak el a hatósághoz. A Boeing ezután készen áll arra, hogy az esetlegesen felmerülő további kérésekre választ adjon és együttműködjön a hatósággal, hogy a gyár mindenben megfeleljen a követelményeknek.
Amennyiben az FAA kiadja a Dreamliner típus akkumulátor rendszerének módosítására szóló engedélyt, a Boeing megfelelő szerelő csapatai azonnal hozzálátnak majd az 50 darab már átadott 787-es gép és a még gyárban lévő többi elkészült repülőgép módosításához.
Az akkumulátor rendszer cseréje és a kapcsolódó módosítások a Boeing korábbi közleményei szerint gépenként 4-5 napig tarthatnak, a módosításokat az eredeti átadás sorrendjében hajtják majd végre a gyártó szakemberei.