Jövőre dönteni kell az Austrian Airlines szélestörzsű flottájának megújításáról a vezérigazgató szerint. Legelőször a 767-eseiket kell lecserélni, fiatalabb, használt 777-esek és új A350-esek is szóba jöhetnek.
A Lufthansa-holding leányvállalata, az Austrian Airlines már gondolkodik a szélestörzsű flottájának megfiatalításán – írja az atwonline.com portál.
Ugyanis halaszthatatlan lesz az idősödő repülőgépek lecserélése Kay Kratky vezérigazgató közlése szerint. Az osztrák zászlóvivő légitársaságnál jelenleg hat 767-es és öt 777-es üzemel.
A flottainformációs oldalak szerint az előbbiek között vannak már 25-26 évesek is, de a 777-eseik sorában is található a húsz éves kort súroló példány.
A vezérigazgató közölte, hogy jövőre dönteni kell, és az új szélestörzsű flotta 1 milliárd és 2,4 milliárd euró közötti befektetést igényel majd.
Elsőként az idősebb 767-eseket kell leváltani 2019-2020-tól, Kay Kratky szerint lehet szó fiatalabb, használt Boeing 777-esekről, vagy új Airbus A350-esekről is.
Az Austrian 767-300ER-jeinek mindegyike, a 777-200ER-ek közül pedig négy még a Lauda Airtől származik, az ötödik az Aeroflotnál és a Vietnam Airlines flottájában repült előzőleg, 2014-ben érkezett az osztrákokhoz.
Mindegyik szélestörzsűjének kabinját 2013-ban felújította az Austrian, az új business és turista osztályú székek mellett a 767-eseken többek közt az oldalfalakat és az ülések feletti tárolókat is lecserélték korszerűbbre és esztétikusabbra. Jövő tavasszal érkezik egy hatodik 777-es is, a tizenhat éves gép a Varignál kezdte a pályafutását, majd az Aeromexico flottájában repült. Ezzel egy időben pedig bevezeti a prémium turista osztályt is a légitársaság.
Az újabb 777-es érkezésével tíz százalékos kapacitásnövelést hajt végre a hosszú távú járatokat teljesítő gépeinél az Austrian, százötven munkahelyet is létrehozva – mondta Kay Kratky. A vezérigazgató arról is beszélt, hogy újabb utasforgalmi rekordra számítnak, az idén várhatóan 12,5 millió embert szállítanak összesen.
Közlése szerint ez egyrészt az erős európai gazdaságnak, másrészt az Air Berlin gyengélkedésének is köszönhető, amelynek részeként a német cég öt A320-asa wet-lease konstrukcióban már az Austriannek dolgozik. Kratky elmondta azt is, hogy az idei várhatóan sorban az ötödik olyan év lesz, amikor a légitársaság ismét profitot termel.
Amint arról beszámoltunk, az Austrian nemrég befejezte a regionális flottája megújítását, a Lufthansa-csoporttól érkezett Embraer E-195-ösökkel váltotta le az öregedő Fokker 70-eseit és 100-asait.