Pár nap alatt hatalmasat változott a világ a Ryanairnél, miután a vezetés beijedt a karácsonyi sztrájkoktól. Először a pilóták, most már a légiutas-kísérők érdekképviseleteit is elismerik.
Az ír fapados légitársaság még december 15-én jelentette be, hogy a pilóták szakszervezeteit elismeri és hajlandó tárgyalásokat folytatni velük abban az esetben, ha a szervezet nem képvisel versenytárs légitársaságok pilótáit is. Ezzel a Michael O’Leary által vezetett légicég a Vereinigung Cockpit (VC) alól akarja kihúzni a széket, mivel ez a szakszervezet a Lufthansa pilótáit tömöríti elsősorban, viszont vállalták a német Ryanair pilóták képviseletét is.
Az írek eddig az ír, a német, a portugál és az olasz pilóta-szakszervezeteket volt hajlandó elismerni, és tárgyalni velük, ezzel el is vették az élét a karácsonyi időszakra időzített sztrájkoknak, mivel ezeket egyelőre visszamondták.
A társaság közölte, hogy januárban a többi, az unió területén működő pilóta- és légiutas-kísérő érdekképviseletet is hajlandóak partnerként kezelni, és megkezdeni velük a tárgyalásokat a munkakörülményekről, fizetésekről.
A Ryanairnél a hírek szerint ugyanis a hajózó személyzet nagyobb része nem állandó bért kap, hanem órabérben dolgoznak, és ráadásul csak akkor ketyeg az óra, ha a levegőben vannak. Mindemellett többjüket nem is a Ryanair, hanem egy ír munkaerő-kölcsönző alkalmazza ír jog szerint. Pont ezek azok a pontok, amelyek miatt a pilóták és a légiutas-kísérők is fellázadtak, és tárgyalásokat kezdeményeztek. Őket először O’Leary az elmúlt évek rendjének megfelelően lerázta, de fordult a kocka, miután a német, az olasz, az ír és a portugál hajózó személyzet is sztrájkot helyezett kilátásba az év legforgalmasabb időszakára, karácsonyra.