Fontos lépést tett az Aerion startup repülőgépgyártó szuperszonikus utasszállítója, az AS2 terveinek véglegesítése felé: megkezdődtek a méretarányos modell szélcsatornás tesztjei. Ha minden a tervek szerint alakul, 2021-ben készen lesznek a tervek, és 2025-ben forgalomba állhat a típus.

A cég közlése szerint a franciaországi szélcsatornában a hangsebesség háromszorosa körüli repülési sebességig tesztelik a modellt, adatokat gyűjtve a konstrukció repülési tulajdonságairól a lehető legszélesebb sebességtartományban.

A Mach 1,4-es maximális sebességre tervezett utasszállító aerodinamikai tulajdonságait már számítógépes eszközökkel tökéletesítette az Aerion a kaliforniai központjában. Ehhez a piacon elérhető eszközökön túl felhasználták a NASA által külön erre a célra fejlesztett szoftvert és saját programokat is – írta meg az Ainonline.

Ezt kiegészítve a szélcsatornás tesztekkel megkerülhető a demonstrátor gép építése, ami sokkal költségesebb és időigényesebb folyamat lenne.

Robert Lewis tesztelésért felelős igazgató ugyanakkor kiemelte: akármennyire is fejlettek a virtuális modellek, bizonyos tulajdonságokat még nem lehet egyértelműen és biztonsággal vizsgálni, szükség van a szélcsatornára, amelybe a modellt a szakterület legkiválóbb cégeivel készíttették el.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Látványterv az AS2-ről (Forrás: Aerion)

Amíg a mérnökök egy része ezeken a teszteken tevékenykedik, az Aerion csapatának másik része a Shift 5 biztonságtechnikai céggel összefogva egy látszólag jelentéktelen, de a gyártó szerint a következő években fontosabb szerephez jutó területen tevékenykedik: kiberbiztonsági szempontból akarják megvédeni az AS2-t.

Az ehhez bevont partnercégnek nagy tapasztalata van a vasúti járművek, gyalogsági harcjárművek és repülőgépek kibertámadások elleni védelmében, az új szuperszonikus utasszállítóra mégis teljesen egyedi, a kereskedelmi repülésben eddig nem alkalmazott szoftvert fejlesztenek.

Ez védi majd a pilótafülke rendszereit és a zártnak szánt fedélzeti hálózatokat egy esetleges külső behatolástól, és lehetőséget ad mindezen berendezések egyidejű monitorozására is.

Ha minden jól alakul, az Aerion a tervek kidolgozása után még az évtized első felében végrehajthatja az első felszállást az AS2 prototípusával, és a forgalomba állítás is megtörténik 2025-re. Pénzügyi szempontból akkor jár jól a fejlesztéssel a cég, ha a gyártás első évtizedében legalább 300 példányt sikerül értékesíteni.