Két sikertelen próbálkozás után letett masszívan veszteséges nemzeti légitársaságának privatizálásától Pakisztán kormánya, márciusban kezdődik a radikális átszervezés.

Mint arról beszámoltunk, a privatizációval először 2013-ban próbálkozott az akkor hatalomra került, és jelenleg is regnáló politikai vezetés.

Forrás: Wikimedia Commons

A vásárlásra akkor csak két nagy öböl-menti cég, az azóta szintén veszteségessé vált és racionalizálásba kezdett Etihad Airways, és fő riválisa, az Emirates vállalkozott volna. Az ügyletet azonban a pakisztáni szakszervezetek sikeresen megfúrták.

Ezt követően 2018 elején újabb kísérletet jelentettek be, az illetékeseknél ugyanis már betelt a pohár az akkor 1,7 milliárd dollárnyi adóssággal, ami minden hónapban minimum harminc millióval tovább ‘gyarapodik’.

Az eladást 2018 novemberében újabb állami mentőöv kíséretében fújták le, mert változtak az elgondolások, és a piaci tőke bevonása helyett inkább a pakisztáni állam maga szeretné megreformálni a légitársaságot.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A cég helyzet meglehetősen súlyos, az adósságállomány duplájára, három milliárd dollárra hízott a január elején kiadott jelentés szerint.

A részletes átstrukturálási tervek várhatóan március végére készülnek el, az elsődleges cél pedig az újabb veszteségek és adósságok felhalmozódásának elkerülése.

Arshad Mahmood Malik cégvezér nyilatkozata szerint az első lépéseket már megtették, hét veszteséges útvonalat húztak le a cég térképéről, és heti háromszor közlekedő közvetlen járatot nyitnak Faisalabadból a szaúd-arábiai Jeddába.

Malik ugyanakkor korábban azt nyilatkozta, egyszerűbb lenne hagyni becsődölni a Pakistan Internationalt, és helyette egy teljesen új légitársaságot indítani – írja a CH Aviation.

A kormány viszont mindenképpen meg akar próbálkozni a komplexebb reformokkal.

Ezek elindításához Imran Khan miniszterelnök nyilatkozata szerint egyszeri tizenöt milliárd rúpiás (százhét millió dolláros) segítséget kaphat a PIA. Emellett határozatlan időre befagyasztják az ország állami szervezeti által nyújtott hitelek törlesztését is.

A legfrissebb hírek szerint a pakisztáni állami befektetési alap 40 millió amerikai dollár segítséget nyújtott a légitársaság számára bankgaranciák formájában. Ennek birtokában a cég újabb kölcsönöket vehet fel, amelyből a sürgős karbantartási szükségleteket fedezheti a CH Aviation egy másik híre szerint.