Jövő márciusban kivonja a menetrend szerinti forgalomból az Airbus A380-asokat a Malaysia Airlines, az utolsó gépek a londoni járatokon szolgálnak majd.
A Business Traveller írása szerint több fázisban történik majd a Superjumbók kivonása. A Kuala Lumpur és London közötti útvonalon jelenleg három járat közlekedik naponta, ezek közül január 15-től az egyiken egy Airbus A350-es váltja az A380-ast. A másik két járatot márciusig még a nagyobb géppel repüli majd a Malaysia Airlines, és amint megérkezik a két másik A350-es is, úgy befejeződik az A380-asok menetrend szerinti közlekedtetése a maláj légitársaságnál.
A légitársaság ezzel jelentős kapacitáscsökkentést hajt végre a járatokon, mivel az A380-asokon három osztályos elrendezésben 494 szék áll rendelkezésre, az A350-esek pedig Peter Bellew vezérigazgató szerint nem sokkal fognak 300 széknél többet kínálni.
Januártól az A350-esek az MH4-es, illetve MH1-es járatot repülik majd.
Márciustól így mind a hat A380-as kikerül a menetrend szerinti forgalomból, mivel már csak a londoni járatokat teljesítik ezzel a típussal. A flottából azonban még nem vezetik ki a típust. Korábbi tervek szerint a társaság a mekkai zarándoklatok és egyéb muzulmán vallási ünnepek idején veti be, ekkor ugyanis jó kihasználtsággal lehet üzemeltetni őket.
A Flightglobal számításai szerint a Malaysia 30 százalékkal olcsóbban tudja majd az A350-eseket üzemeltetni a London és Kuala Lumpur közötti járaton, mint az A380-asokat, ez pedig kulcsfontosságú tényező a pénzügyi válságból kilábalni próbáló légitársaságnak.
A Malaysia összeset hat darab A350-est lízingel majd, négy Londonba, kettő pedig regionális útvonalakon fog közlekedni, miután Peter Bellew a megszorítások miatt elvetette, hogy cége visszatérjen Amszterdamba, Párizsba és Frankfurtba.