További egy évvel elhalasztotta az új generációs E2-es család legkisebb tagjának forgalomba állítását az Embraer, de a gyártó a minap harminc E195-E2-esre megrendelést szerzett.
Folytatja az E175-E2-es berepülési és tanúsítási programját a brazil gyártó, de az új generációs típuscsalád legkisebb tagja a tervekhez képest ismét csak később, 2024-ben állhat forgalomba.
Az újabb halasztást a világjárvány miatt kialakult piaci helyzettel indokolta közleményében az Embraer.
Az E175-E2 2019 decemberében hajtotta végre első felszállását, a gyártó 2020 augusztusában azt közölte, hogy az eredeti tervhez képest két évvel később, 2021 helyett csak 2023-ban állhat forgalomba a típus.
Az E175-E2-es a gyári specifikációk szerint kétosztályos elrendezésben 80, egyosztályos székezéssel pedig legfeljebb 90 utas szállítására képes, hatótávolsága teljes terheléssel 3800 kilométer. Az előző generációs E175-öshoz képest eggyel több széksor kaphat helyet az új változatban.
Mindeközben a brazil gyártó bejelentette azt is, hogy a típuscsalád legnagyobb tagjából, az E195-E2-esből 30 példányra szerzett kötelező érvényű megrendelést egy magát egyelőre nyilvánosan megnevezni nem kívánó vevőtől. Az üzlet értéke jelenlegi listaárakon 2,2 milliárd USA-dollár, az Embraer második negyedéves rendelésállományában rögzítik.
A típuscsalád alapváltozata, az E190-E2-es 2016 májusában emelkedett először a levegőbe, 2018 áprilisában állt forgalomba a norvég Wideroe flottájában. A legnagyobb, E195-E2-es modell prototípusa 2017 márciusának végén repült először, és 2019. szeptember közepén vette át az első példányt a brazil Azul.