Még tovább kénytelen szűkíteni üzemméretét a Lufthansa-csoport, a harmadik intézkedési csomagban újabb flottacsökkentés és elbocsátás is van. Gyakorlatilag örökre nyugdíjazták az A380-asokat és A340-600-asokat.
A légitársaság honlapján elérhető sajtóközlemény szerint bár júliusban és augusztusban voltak arra utaló jelek, hogy a stabil növekedés indul a koronavírus-járvány által érintett légiközlekedésben, az országok újabb korlátozó intézkedései miatt az előzetes foglalások száma csökken.
Az eddig is létező, létszámleépítést és flottacsökkentést is tartalmazó ReNew reorganizációs tervet a légitársaság igazgatósága több ponton is módosította.
A most látható trendeket alapul véve a teljes éves felkínált kapacitás a tavalyihoz képest az eddig várt 50 helyett 20-30 százalék lehet, ezért középtávon 100 helyett 150-nel kevesebb repülőgépre lesz szükség.
Hat Airbus A380-ast már tavasszal kivontak a flottából, a megmaradt 8 példány hosszútávú tárolásban marad, és nem terveznek a használatukkal, csak abban az esetben, ha nem várt gyorsasággal állna helyre a piac.
Bár a Lufthansa marad a gépek tulajdonosa, ezzel gyakorlatilag kivonták a flottából a Superjumbóikat, és búcsút mondtak a hét darab eddig megtartott A340-600-asnak is, amelyek szintén csak rendkívül kedvező esetben térhetnek vissza. A flotta módosítása miatt a Lufthansának a harmadik negyedévben 1,1 milliárd eurós értékcsökkenést kell leírnia.
A német légitársasági csoport arra is figyelmeztetett, hogy a korábban becsült 22 ezernél sokkal több embert érinthet a csoportos létszámleépítés. Pontos számot azonban a cég nem adott meg, mivel még tartanak a tárgyalások a szakszervezetekkel.
A kirúgások a felsővezetést is érinteni fogják, a menedzsment létszámát 2021 első negyedére 20 százalékkal csökkenti a légitársasági csoport.
A Lufthansa ezek mellett egyéb költségcsökkentő lépéseket is kénytelen bevezetni, hogy a havi 500 millió eurós veszteséget 400 millióra csökkentse.