A Dubaj-Barcelona útvonalának meghosszabbításával mégis járatot nyithat Mexikóvárosba novemberben az Emirates, bár korábbi hírek szerint a közép-amerikai ország nem adta meg az engedélyt. Az Aeromexico szintén közlekedett volna ősztől a katalán nagyvárosba, de az Emirates-re hivatkozva határozatlan időre elhalasztotta a tervét és a verseny torzításával vádolja a dubaji céget.
Meggondolta magát Mexikó, mégis engedik, hogy az Emirates a Dubaj-Barcelona útvonal meghosszabbításával, utasokat és árut is fuvarozva járatot indítson novembertől a katalán város és Mexikóváros között.
A minap ugyanis arról szóltak a hírek több portálon is, köztük egy katalán lapnál, hogy a mexikói hatóság nem járul hozzá ehhez, ám az aerotelegraph.com cikke szerint néhány napon belül megváltoztatták a döntést.
Az úgynevezett ötödik szabadságjog alapján létrejövő járatra a spanyolországi hatóságok lelkesen rábólintottak tavasszal, ezzel kívánták erősíteni a katalán főváros repterének gyűjtő-elosztó szerepét.
Ez a légiközlekedési jog azt jelenti, hogy egy adott légitársaság két, számára idegen ország között is fuvarozhat, a saját bázisáról kiindulva és végül oda visszaérkezve. Az Emirates több ilyet üzemeltet, például Dubajból Athénon, illetve Milánón át New Yorkba.
A Barcelona-Mexikóváros útvonalon hat év szünet után ősztől az Aeromexico is újra akart volna közlekedni, de a légitársaság közölte, hogy határozatlan időre elvetették a tervüket, noha a jegyértékesítés már megkezdődött.
Az Aeromexico annyit közölt, hogy az Egyesült Arab Emírségek „egyik légitársaságának” lépése áll a döntésük mögött, amely szerinte tiltott állami támogatást élvez és ezzel torzítja a versenyt – egyértelműen utalva tehát az Emirates járatindítására.
Az airlinegeeks.com felhívja a figyelmet arra, hogy csupán alig néhány órával a mexikói hatóság Emirates-nek megadott engedélye után tették ezt a bejelentést.
Több portál is rámutat arra a tényre, hogy a mexikói zászlóvivő légitársaságban nagy arányban résztulajdonos a Delta Airlines, amely mint ismert, az Americannel és a Uniteddel együtt hasonló vádakkal illeti a nagy arab légicégeket, és ezért jó ideje szankciókért lobbiztak a politikusoknál.
Ugyanakkor nemrég a jelek szerint megegyezés született ezen ügyben, amelynek értelmében az Emirates és az Etihad, egy külön korábbi egyezség szerint pedig a Qatar Airways is a nemzetközi standardok szerint nyilvánossá teszi a könyvelését és nem indít több „szöcskejáratot” az ötödik szabadságjog alapján.