A Norvég Versenyhivatal a korábbi aggályok ellenére megadta az engedélyt a Norwegian részére, hogy megvegye a Widerøe légitársaságot.
Előbbi közlése szerint a tranzakció lehetővé teszi az egymást kiegészítő útvonal-hálózatok összekapcsolását, valamint jelentős működési szinergiákat és a Widerøe meglévő közszolgáltatási (PSO) szerződései révén diverzifikációt biztosít a Norwegiannek.
Kiemelték, hogy az akvizícióval erősödik a norvég belföldi és nemzetközi légiközlekedés, az egymást jól kiegészítő hálózat szélesebb útvonal-kínálatot és zökkenőmentesebb utazási lehetőséget kínál az ügyfelek számára, a légitársaságok működése hatékonyabbá válik, emellett megtartják a munkahelyeket.
Még júliusban jelentették be a felek, hogy megállapodásuk értelmében a Widerøe regionális légitársaság mintegy 11,25 milliárd norvég korona (1,06 milliárd USA-dollár) készpénzes tranzakciót követően kerül a diszkont Norwegian irányítása alá, de megmaradna önálló vállalatként, saját márkával, szervezettel és bodø-i székhellyel. A norvég versenyhatóság novemberben azonban aggályokat fogalmazott meg a felvásárlással kapcsolatban.
A Norwegian a főszezonban több mint 300 útvonalon több mint 120 célállomásra közlekedik a skandináv országokban és Európában, 46 gépes, Boeing 737-es családba tartozó flottájával.
A Widerøe Norvégia legrégebbi légitársasága, öt bázison működik, flottájában 45 darab De Havilland Canada Dash 8-as – amelyből 23 darab -100-as és tizenöt darab -400-as változat -, valamint három Embraer E190-E2-es repül. A cég az utasok számában mérve mintegy 20 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik a norvég belföldi piacon, tavaly 3,3 millió utast szállított. A két légitársaság 2022 szeptembere óta működik együtt stratégiai partnerként.