Hatvan darab COMAC ARJ21-es regionális repülőgép vásárlásáról írt alá megállapodást a CALC kínai lízingcég, ezek lesznek az első példányok, amelyek nem kínai üzemeltetőhöz kerülnek.

A Reuters jelentése szerint a China Aircraft Leasing Group (CALC) harminc ARJ21-es vásárlásáról szóló szerződést írt alá és további 30 példány megvételére opciós jogot szerzett.

A lízingcég közölte, a repülőgépek Délkelet-Ázsiába kerülnek, ezek lesznek az első olyan példányok, amelyek nem kínai üzemeltetőhöz kerülnek, hiszen a már forgalomban lévő 42 példány egyelőre mind belföldi járatokat teljesít.

A gyártó tavaly 24 példányt szállított le a megrendelőknek. A kínai hatóságok már 2014-ben kiadták a légialkalmassági engedélyét, azóta a COMAC már a második gyártósort üzemelte be. A legtöbb példány a típus indító légitársaságánál, a Chengdu Airlines-nál állt szolgálatba.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az ARJ21-es egyelőre sem az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA), sem az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) jóváhagyását nem kapta meg.

A kínai típus hasonlósága az amerikai Douglas DC-9 (McDonnell Douglas MD-80/MD-90 és Boeing 717) típuscsaládhoz nem a véletlen műve: utóbbit korábban licenc alapján gyártották az országban, és a saját gép fejlesztésekor felhasználták az átvett gyártósort, terveket és tapasztalatokat, bár hangsúlyozták, hogy saját termékről van szó.

Az ARJ21-es (Advanced Regional Jet for the 21st century) 78-90 fő szállítására képes, hatótávolsága 1200 és 2000 tengeri mérföld közötti, General Electric CF34-es hajtóművek dolgoznak rajta. A gépnek az eredeti tervek szerint 2006-ban kellett volna forgalomba állnia, de csak 2008-ban hajtotta végre első felszállását, és mintegy tíz éves csúszással állt forgalomba.