Az Airbus megkezdte az A330-200-as repülőgép alapjain épülő Beluga XL fő szerkezeti elemeinek összeszerelését.

 

Grafika: Airbus | © AIRportal.hu

Grafika: Airbus

Az A300-600ST típusú szállítógépek leváltására tervezett Beluga XL repülőgép teljes megépítése – beleértve a módosított orr-részt, a hatalmas, kupolának nevezett rakteret és a módosított farokrészt, vezérsíkokat – körülbelül még egy évet vesz igénybe.

A repülőgépet Rolls-Royce Trent 700 típusú hajtóművekkel szerelik majd fel. Az első példány felszállását 2018-ra tervezi az európai gyártó, forgalomba állítása pedig 2019-ben várható.

A Beluga óriás-szállítógépek fontos szerepet töltenek be az európai repülőgépgyártás logisztikai folyamataiban. A repülőgépek a különböző országokban található gyáregységekből szállítják a repülőgépek részegységeit – akár kész törzs elemeket, szárnyakat, vezérsíkokat – az Airbus toulouse-i és hamburgi végszerelő üzemébe.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Beluga XL kifejlesztésére a korábbi generációjú A300-600ST repülőgépek kiöregedése és a gyártó egyre nagyobb szállítókapacitás igénye miatt van szükség.

Az első Beluga XL a végszerelő soron. (Forrás: Airbus) | © AIRportal.hu

Az első Beluga XL a végszerelő soron. (Forrás: Airbus)

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!