Amíg a Boeing kivár a 757-es utódjával kapcsolatos döntéssel, addig az Airbus előre menekült, és elkezdte begyűjteni a megrendeléseket az A321XLR típusra.
A Reuters hírügynökségnek az ügyet ismerő forrás azt mondta, a légitársaságokkal már a részletekről, így az árról és a bevezetés időpontjáról egyeztetnek, a hivatalos bejelentés még ebben az évben várható, ekkor már rendelésekkel is előállhat az európai gyártó. Ezzel újabb megerősítést nyert az a korábbi információ, hogy egyre közelebb van a típusváltozat megvalósítása.
Az Airbus 200-300 rendelés összegyűjtése után hoz végleges döntést az A321XLR gyártásáról, hogy tovább szűkítse a Boeing rendelkezésére álló teret a közepes méretű gépek piacán, ahol korábban a nagy sikerű 757-essel volt jelen az amerikai versenytárs.
Az Airbus a hírügynökség megkeresésére érdemben nem kommentálta az értesülést, annyit közöltek, hogy a gyártó folyamatosan egyeztet a légitársaságokkal a termékeivel kapcsolatban.
Az viszont már korábban hivatalosan ismertté vált, hogy az A321XLR-hez új szárnyakat nem fejlesztenének ki, ám a repülőgép szerkezetét több ponton megerősítenék, a legnagyobb felszállótömeget 100 tonna fölé emelnék, és az üzemanyagrendszer módosításával mintegy 8700 kilométerre növelnék a hatótávolságot.
A Boeing legutóbb a múlt hónapban döntött úgy, hogy még egy évet kivár és csak 2020-ban jelenti be az új modellt, amely 2025-ben állhatna forgalomba. Az Airbus két típust is felhasználhat e szegmensben: az A321neo jó alapot jelent a 200-270 székes szegmens alsó felében, a piac felső részét az A330neók kisebb teljesítményű változataival szolgálnák ki.
A toulouse-iak állítólag azzal is csábítják a légitársaságokat, hogy lehetőséget biztosítanak a meglévő A321nero és LR verziókról történő konverzióra. Korábbi hírek szerint a jetBlue XLR-eket használna európai terjeszkedéséhez.