A holland légitársaság kivonta első Boeing 737-800-asát, a PH-BXK lajstromjelű példányt szétbontják és alkatrészeit újrahasznosítják.
A gép az utolsó menetrend szerinti járata után az enschedei Twente légikikötőbe repült át, ahol a KLM Engineering & Maintenance a hajtóműveket és a segédhajtóművet (APU) eltávolította, hogy azokat később a légitársaság flottájában hasznosítsák újra. További alkatrészei más légitársaságokhoz kerülhetnek, vagy anyagként újrahasznosítják az AELS közreműködésével.
A 737-800-asok fokozatos kivonása a KLM 7 milliárd eurós flottamegújítási programjának része. Az európai útvonalakon repülő Boeing 737-eseket az Airbus A321neo típus váltja, amely jelentősen csendesebb és alacsonyabb a károsanyag-kibocsátása.
A második 737-800-as 2026 januárjában érkezik Twentébe, ahol szintén bontás vár rá.
A KLM átfogó flottamodernizációt hajt végre, az Airbus A320neo és A321neo repülőgépek forgalomba állítása mellett a KLM Cityhopperneél új generációs Embraer E195-E2 érkeznek az idősebb E190-esek helyett.
Folyamatban van a hosszútávú géppark megújítása is, jövőre érkezik az első Airbus A350-900, amely a régebbi Boeing 777-eseket és A330-asokat váltja majd, emellett a már átvett négy Boeing 787-10 Dreamlinerhez 2026 elején még egy csatlakozik.





















