Végrehajtotta első, az újbóli engedélyezéséhez szükséges berepüléseket a Boeing 737 MAX egyik prototípusa Kínában, a gyártó továbbra is azzal számol, hogy év végén adhatják meg az ottani hatóságok az engedélyt a típusváltozat használatára.
A Reuters jelentése szerint a tesztrepülés során a Kínába átrepült 737 MAX 7-es helyi idő szerint délelőtt szállt fel Sanghaj-Putung repülőtérről.
Bár a Flightradar nem tudta végig lekövetni, kínai bloggerek fotói alapján a gép a Sanghajtól 150 kilométerre délre lévő Csousan (Zhoushan) repülőterén landolt, ahol a Boeingnek festő- és kabinberendező üzeme is van.
A tesztrepülést végrehajtó gép még a múlt héten indult el Seattle-ből, és honolului, valamint guami technikai megállókkal érkezett meg Sanghajba.
A gyártó közlése szerint szorosan együttműködnek a kínai hatóságokkal a típus újbóli engedélyeztetésénél. A Reuters az ügyet ismerő forrására hivatkozva azt írta, a tesztrepülés után a távol-keleti ország várhatóan kiad egy jelentést, amelyet véleményezni lehet, ez után kezdődhet meg a pilóták képzése.
A közel kétéves repülési tilalmat tavaly novemberben oldotta fel elsőként az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA), majd az uniós hatóság, azóta 175 országban 30 légitársaság teljesíthet újra járatokat a két halálos katasztrófában érintett típussal.
Kína három feltételt szabott a 737 MAX újbóli engedélyeztetéséhez: jóvá kell hagyniuk a Boeing által elvégzett módosításokat, megfelelően ki kell képezni a pilótákat, és a két halálos baleset vizsgálatának minden részletét meg kell osztani a hatóságokkal.
Az engedélyek kiadását Kína rigorózus eljárása mellett a Peking és Washington közti feszült kereskedelmi viszony is hátráltathatja, David Calhoun, a Boeing vezérigazgatója korábban azt mondta, azzal számol, hogy idén év vége előtt újra repülhetnek a 737 MAX-ok az ázsiai országban.
Ez a piac azért is fontos a Boeing számára, mert a 2019 márciusi, Ethiopian légikatasztrófája előtt az amerikai gyártó a gépei negyedét Kínába értékesítette.