Újabb üzemeltető jelentkezett be a Boeing új generációs 737 MAX típusának bevezető légitársaság címére. A malajziai Malindo Air egy szakmai rendezvényen közölte, hogy ők lesznek azok, akik először küldik utasforgalomba az új generációs keskenytörzsűt. Korábban kisebb sajtópolémia alakult ki a Norwegian és a Southwest között: előbbi közölte, hogy nem az amerikai cég lesz a bevezető, bár eddig ez volt tudható, hanem a norvég fapados.

Forrás: Malindo Air | © AIRportal.hu

Forrás: Malindo Air

Ebben az évben négy példányt vesz át a délkelet-ázsiai légitársaság, a Malindo Air a Boeing újrahajtóművezett, modernizált 737 MAX 8-asából, és a cég azt közölte a langkawi tengerészeti és légiipari kiállításon, hogy ők lesznek a bevezetői a típusnak.

A flightglobal.com portál cikke szerint a Malindo vezérigazgatója, Chandran Rama Muthy azt is közölte az eseményen, hogy először a Kuala Lumpur-Szingapúr útvonalon állítják szolgálatba a típust, az idei év második negyedévében. Később a Bangkokba és Katonba közlekedő járataikon jelenik meg a 737 MAX 8.

A maláj légicég vezérigazgatója szerint az új generációs típus nagyobb hatótávolságával akár hét és fél órás járatokat is tudnak működtetni, új piacokat elérve és onnan még több utast csábítva az országba.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A 49 százalékban a Lion Air tulajdonában álló Malindo jelenleg huszonkilenc Boeing 737 Next Generation típusú repülőgépet és tizenöt ATR 72-600-ast üzemeltet.

Amint arról az AIRportal.hu is beszámolt, a Norwegian a közelmúltban bejelentette, hogy nem az eredetileg bevezető légitársaságnak nyilvánított egyesült államokbeli Southwest, hanem ők lesznek a 737 MAX első üzemeltetői. A norvég fapados már júniusban megnyitná e típussal a transzatlanti járatait másodlagos-harmadlagos repterek között.

Később kisebb közlemény-párbaj alakult ki, a Southwest továbbra is magát tartotta e cím birtokosának, bár azt közölték, hogy a nyár elején átvett MAX-gépeiket csak októbertől állítják utasforgalomba. A Malindo mostani bejelentése azonban még hagy némi kétséget: a “második negyedév” éppúgy lehet június, mint május, előbbi esetben lehetséges, hogy a Norwegian mégis előbb indítja el a maga járatait. Már ha egyébként van értelme a bevezető légitársaság címért folytatott versenynek.

A Malindo résztulajdonosa, a Lion Air Group egyébként összesen kétszáz példányra rendelkezik szerződéssel, ezek egy része az öregebb 737 NG-ket váltja majd le a Lion Air flottájában, illetve a Malindo és a Thai Lion Air bővülését szolgálják majd.

Újabb jelentkező akadt a 737 MAX bevezető légitársasága címre (Fotó: Boeing) | © AIRportal.hu

Újabb jelentkező akadt a 737 MAX bevezető légitársasága címre (Fotó:
Boeing)