Változtatott tervein a brit légitársaság, a korábbi arculatokba öltöztetett Boeing 747-esek közül nem csak egy példány kerüli el a bontót, hanem a másik kettőt is kiállítják.
Az eredeti tervek szerint a British Airways fennállásának 100. évfordulójára retró festésmintával ellátott három Jumbo közül csak egy, a hetvenes-nyolcvanas években használt, a Negus tervezőcég arculatát viselő repülőgép menekült volna meg a szétbontástól.
Ezek után közösségi kampány indult a másik két gép, az 1984 és 1997 között használt, e mintát tervező dizájncégről elnevezett Landor arculatú, illetve az egyik jogelőd BOAC 1963 és 1974 közötti színeit viselő 747-es megmentésére.
December elsején a British Airways hivatalos közleményében tudatta, hogy végül mindhárom repülőgépet megőrzik az utókornak az Egyesült Királyságban.
A G-BNLY lajstromjelű példány, amely a Landor-féle festésmintát kapta, Dunsfold repülőterére kerül. Ide repültek át még októberben egy másik ex-British Jumbót is, a jelenlegi arculatot viselő példány szintén kiállítási tárgy és rendezvényhelyszín lesz.
Mint megírtuk, októberben a Negus-festésű, G-CIVB lajstromjelű példányt átrepülték Cotswoldba, ahol konferenciaközpontként és moziként funkcionálhat a későbbiekben.
A harmadik gép, az 1963 és 1974 közötti BOAC (British Overseas Airways Corporation) festésbe öltöztetett G-BYGC a Vale of Glamorganban található Bro Tathan üzleti parkban kap helyet, ahol szakemberek igyekeznek majd minél jobb állapotban tartani.
Így tehát összesen négyféle, a légitársaság és egyik jogelődje hatvanas évektől napjainkig alkalmazott, különböző arculatait viselő 747-es marad meg az utókornak.
Sean Doyle, a British Airways vezérigazgatója elmondta: a cégvezetés örül, hogy az egész iparág számára történelmi jelentőségű gépek mindegyikét sikerült megmenti a szétvágástól, és így a következő generáció is láthatja őket az Egyesült Királyságban.
A légitársaság eredetileg úgy tervezte, hogy 2024-ig üzemelteti az Egek Királynőjének is becézett, ikonikus négyhajtóműves típust, a meglévő repülőgépek fedélzetét nemrégiben jelentős beruházással újították fel és modernizálták.
A koronavírus-járvány okozta keresletcsökkenés azonban átírta a terveket, és az első félévben letárolt gépeket már nem állítják vissza kereskedelmi forgalomba, mert feleslegesnek ítélték az általuk nyújtott kapacitást és üzemben tartásuk költségeit.