A népszerű E-Jet család továbbfejlesztett, második generációját 2018-ra ígérik a gyáriak, de a prototípus, egy E190-E2 már javában készül a gyártósoron, amelyet az Embraer repülőgépgyár most először élőben az üzemeltetőknek is megmutatott.
Nemcsak, hogy egyértelműen készülőben, hanem mondhatni, jó színben is van az E-Jet E2 prototípusa tekintetbe véve, hogy annak törzse már az új ─ eddig csak számítógépes látványterveken látott ─ gyári festésmintát viseli, pedig a végszerelés fázisában a függőleges vezérsík, valamint a Pratt&Whitney-féle PW1900G reduktoros sugárhajtóművek felszerelése még biztosan hátra vannak.
Az Embraer gyártól kapott fotók tanúsága szerint a szárnyak a helyükre kerültek, és az említett vezérsík-elem is komplett festésben, a gép közelében várja az illesztés pillanatát.
Az E-Jet E-2 prototípusa iránti érdeklődésre Nicolás Morell Gonzalez, az Embraer szóvivője elmondta, a gépet, amely egy E190-E2 október 20-án az idei EOC – Embraer Operators Conference keretében fő látványosságként mutatták be. A brazil repülőgépgyár a Campinas városában megrendezett üzemeltetői konferenciáról mintegy 400 vendéget reptetett át a São José dos Campos-i végszerelő sorra, hogy megmutassa, miként is kezd testet ölteni a jövendő legújabb E-Jet.
Az Embraer október 19-21. között több mint 50 légitársaságot, lízingvállalatot, valamint 40 beszállítói és kereskedelmi partnercégét fogadta a konferencián.
Az önmagukért beszélő fényképeken túl, amelyek hatásos üzenetként demonstrálják, az Embraer is készíti a maga legújabb, a költséghatékonyság jegyében továbbfejlesztett típusát azért a program menetrendjéről is szó esett.
A legfrissebb tájékoztatás alapján az első E-Jet E2-est, amely egy E190-E2 lesz 2018 első félévében készül átadni és forgalomba bocsátani az Embraer. Ezt követően a leghosszabb törzsű E195-E2 következik 2019-ben, és végül a típuscsalád legkisebb tagja, az E175-E2 2020-ban.