A diszkont légitársaság 663 millió euró adózás utáni profitot ért el az elmúlt negyedévben, de a cég arra számít, hogy a makrogazdasági hatások miatt az év második fele nehezebb lehet és a Boeing 737 MAX-ok átadásainak késése miatt a tervezettnél kevesebb utast szállít majd.

Pénzügyi éve első negyedévében (2023. április-június) a tavalyi azonos időszak 170 milliós nyereségének csaknem a négyszeresét, 663 milliót ért el a Ryanair, ez magasabb az elemzők által várt 620 milliós összegnél is.

A légitársaság közlése szerint 50,4 millió utast szállított a június 30-ig tartó három hónapban, amely 11 százalékos növekedés a tavalyi azonos időszakhoz viszonyítva, járatai átlagosan 95 százalékos üléskihasználtsággal repültek.

A jegyárak átlagosan 42 százalékkal voltak magasabbak az előző időszakénál, mindennek köszönhetően a negyedév bevétele 3,65 milliárd euróra emelkedett.

A kiugróan magas nyereségnövekedés az erős húsvéti időszak mellett az Egyesült Királyságban a koronázási ünnepség miatt beiktatott plusz ünnepnapnak is köszönhető, emellett a tavalyi bázisadatra az ukrajnai konfliktus még erősen rányomta a bélyegét.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Michael O’Leary, a Ryanair-csoport vezérigazgatója (Fotó: AIRportal.hu)

Ehhez képest a légitársaság működési kiadásai 23 százalékkal 2,94 milliárd euróra növekedtek, a 30 százalékkal magasabb üzemanyagárak és az emelkedő személyi költségek miatt.

A Ryanair a májusi és júniusi utasszám-rekordokat követően a nyár hátralévő részében is erős utazási keresletre számít, a viteldíjak július és szeptember között becslése szerint az eddiginél kisebb mértékben, valamivel több mint tíz százalék felett emelkedhetnek az előző éviekhez képest.

Az ezt követő téli időszakban noha az utazási kereslet erős marad a cég várakozása szerint, az utasok árérzékenysége növekedhet a makrogazdasági környezet miatt. A Ryanair 2019 azonos időszakához viszonyítva 25 százalékkal több helyet tervez értékesíteni, ehhez azonban alacsonyabb árakkal kell majd ösztönöznie a keresletet.

A légitársaság ezek mellett is arra számít, hogy a 2024 márciusában záruló pénzügyi évében összességében a korábban tervezett 185 millió helyett mintegy 183,5 millió utast fog szállítani a Boeing 737 MAX repülőgépek átadásainak késései miatt. Ez ugyanakkor 9 százalékkal haladná meg az előző pénzügyi évben elért utasszámot. A vállalat várhatóan novemberben pontosítja majd a teljes üzleti évre várt profitcélját.

Amint arról korábban beszámoltunk, nemrég a légitársaság összesen 300 darab (150 fix +150 opció) Boeing 737 MAX 10 típusú repülőgép megrendeléséről állapodott meg az amerikai gyártóval, ez 2034-ig biztosítja a flotta modernizálását, valamint a forgalom növelésével párhuzamos bővítését.

Fotó: AIRportal.hu